در حال بارگذاری ...

پیشرفت ۵۰ درصدی مسقف کردن بازار سنتی نطنز

شهر نطنز یکی از مراکز تاریخی ، فرهنگی ، مذهبی و گردشگری است که توانسته زیبایی‌ها و جاذبه‌های فراوانی را برای گردشگران ایجاد کند که یکی از این جاذبه‌ها ، مراکز خرید و بازارهای سنتی است، لذا اجرای اقدامات ویژه در حوزه بازآفرینی شهری برای این شهرستان بسیار حائز اهمیت است .  

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نطنز گفت : مسقف کردن بازار سنتی نطنز ، در حوزه بازآفرینی شهری ، ۵۰ درصد پیشرفت دارد .

حامد موحدی در خصوص وضعیت پروژه بازآفرینی شهری این شهرستان اظهار کرد : مرمت و بازآفرینی بازار سنتی نطنز به عنوان یکی از مطالبه های چندین ساله مردم در حال اجراست . طی تفاهم نامه سه جانبه فی مابین بازآفرینی شهری (راه و شهرسازی) ، میراث فرهنگی و شهرداری نطنز ، روند مرمت و بازآفرینی این بازار سنتی در دستور کار ویژه قرار گرفت .   

به گفته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نطنز ، برای این منظور ، ۲ میلیارد تومان آورده راه و شهرسازی بوده همچنین بازآفرینی این بازار به گونه ای برنامه ریزی شده که مغازه ها و کارگاه های سنتی ، علاوه بر رفع نیاز شهروندان منطقه ، موجب استفاده گردشگران و دوستداران بناهای تاریخی این باغ شهر شود .  

وی گفت : مطالعه های طرح جامع مرمت و احیای بازار تاریخی و هویت بخشی به فضای کالبدی محور اقتصادی ، فرهنگی ، تاریخی و گردشگری حد فاصل مسجد جامع تا میدانگاه بازار سنتی نطنز و محوطه اطراف آن با محوریت و کار تخصصی میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی طی چند سال گذشته انجام شده است .  

گفتنی است ، شهر نطنز یکی از مراکز تاریخی ، فرهنگی ، مذهبی و گردشگری است که توانسته زیبایی‌ها و جاذبه‌های فراوانی را برای گردشگران ایجاد کند که یکی از این جاذبه‌ها ، مراکز خرید و بازارهای سنتی است، لذا اجرای اقدامات ویژه در حوزه بازآفرینی شهری برای این شهرستان بسیار حائز اهمیت است .  




مطالب مرتبط

برای تأمین مسکن محرومان در شهر نطنز ، یک پلاک به هشت متقاضی واجد شرایط واگذار شده که در مرحله صدور پروانه ساختمانی است .

|

دستگاه‌های اجرایی باید طی دو هفته آینده برنامه اقدام مشترک در محلات هدف باز آفرینی شهری را به فرمانداری اعلام کنند تا هماهنگی وهم افزایی لازم جهت اجرای طرح بین ادارات مسئول صورت پذیرد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

|

برای طرح نهضت ملی مسکن در چهار شهرِ شهرستان نطنز در مجموع بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ نفر ثبت نام کردند که در حال حاضر افزون بر ۱ هزار و ۱۷۰ متقاضی تایید نهایی شده‌اند .

|

با توجه به رشد محدوده محلات هدف و جمعیت ساکن در آنها ، این اداره کل با همکاری دستگاه‌های دخیل در برنامه اقدام مشترک در شهرهای ارومیه ، بوکان ، پیرانشهر ، خوی ، سردشت ، سلماس ، مهاباد و میاندوآب نسبت به بازبینی برنامه اقدام مشترک اقدام نموده که در نهایت ۵۷۲ پروژه به اعتبار بالغ ...

|

نظرات کاربران