در حال بارگذاری ...
  • کسب رتبه نخست کشوری در مدیریت زمین توسط راه و شهرسازی استان اصفهان

    از میان شاخص‌های مدیریت زمین ، اخذ اسناد اراضی ملی و موات داخل محدوده و حریم و همچنین شناسایی منابع جدید به ترتیب با ۲۰۰ درصد و ۱۹۸ درصد تحقق جلوتر از اهداف تعیین شده بوده که نشان از برنامه ریزی و تلاش بی وقفه کارکنان این حوزه دارد . 

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : بر اساس ارزیابی عملکرد کمی و کیفی ادارات کل راه و شهرسازی کشور نسبت به برنامه اجرایی ابلاغی از سوی سازمان ملی زمین و مسکن ، این اداره‌کل در حوزه مدیریت زمین موفق به کسب رتبه نخست در سطح ملی شد .

    علیرضا قاری قرآن اظهار کرد : در فرایند ادواری ارزیابی عملکرد کمی و کیفی ادارات کل راه و شهرسازی کشور نسبت به برنامه اجرایی ابلاغی از سوی سازمان ملی زمین و مسکن ، معاونت املاک و حقوقی این اداره کل در مقایسه با سایر ادارات همتراز توانست رتبه برتر ملی را کسب کند .  

    وی افزود : نتایج تفصیلی ارزیابی عملکرد کمی و کیفی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ ادارات کل راه و شهرسازی در حوزه‌های مدیریت زمین (مرتبط با عملکرد معاونت املاک و حقوقی) ، مدیریت ساخت (مرتبط با عملکرد معاونت مسکن و ساختمان) و مدیریت منابع (عاملیت ذیحساب سازمان ملی زمین و مسکن در استان) و در مجموع این موارد ، در قیاس با برنامه و پس از اعمال ضرایب وزنی هر شاخص و همچنین با در نظر گرفتن وضعیت عملکردی سایر ادارات کل راه و شهرسازی حاصل شده است .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد : تامین زمین ، صیانت از حقوق دولت و نگهداشت ، فرآوری و مستعدسازی و واگذاری و خروجی زمین از جمله فعالیت‌های اولویت دار در حوزه مدیریت زمین بوده است که درصد تحقق این فعالیت‌ها نسبت به برنامه اجرایی در اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ۱۰۰ درصد بوده و رتبه نخست در سطح ملی از میان ۳۵ اداره‌کل راه و شهرسازی کشور را از آن خود کرده است .  

    وی با بیان اینکه پردازش بعمل آمده و رتبه بندی ها هم در سطح ملی و هم در سطح ادارات کل همگن انجام شده است ، گفت : با توجه به تفاوت حجم برنامه ، ویژگی‌های متفاوت بازار مسکن ، ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل هر اداره‌ کل ، راه و شهرسازی استان اصفهان با ۱۲ اداره‌کل دیگر در یک گروه همگن قرار گرفتند که بر این اساس نیز این اداره‌کل توانست رتبه نخست مدیریت زمین را کسب کند .  

    قاری‌قرآن ضمن تقدیر از عملکرد معاونت املاک و حقوقی این اداره‌کل خاطرنشان کرد : از میان شاخص‌های مدیریت زمین ، اخذ اسناد اراضی ملی و موات داخل محدوده و حریم و همچنین شناسایی منابع جدید به ترتیب با ۲۰۰ درصد و ۱۹۸ درصد تحقق جلوتر از اهداف تعیین شده بوده که نشان از برنامه ریزی و تلاش بی وقفه کارکنان این حوزه دارد .   




    مطالب مرتبط

    بر اساس ارزیابی بعمل آمده از سوی سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص عملکرد ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های کشور در قیاس با برنامه اجرایی ابلاغی سال ۱۴۰۲ در حوزه‌های "مدیریت زمین"، "مدیریت ساخت" و "مدیریت منابع "، این اداره‌کل در حوزه مدیریت زمین موفق به کسب رتبه برتر شد .

    |

    امیدواریم با همکاری و هم‌افزایی با تولیدکنندگان موفق داخلی بتوانیم از ظرفیت این صنایع در پیشبرد پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن برخوردار شویم .

    |

    با توجه به کمبود زمین در شهرهای استان اصفهان ، برای تأمین اراضی مورد نیاز از طریق توافق با مالکین خصوصی و همچنین الحاق اراضی دولتی به محدوده شهرها اقداماتی در دست انجام است تا به لطف خدا بتوانیم به‌تمامی افراد مشمول جوانی جمعیت و خانوارهای دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال زمین رایگان ...

    |

    در مجموع یک‌هزار و ۶۳۲ پروژه آماده سازی به مساحت بیش از ۵۱ هزار هکتار در کشور آغاز شده که ظرفیت واحدپذیری این پروژه‌ها بیش از یک میلیون و ۵۶۵ هزار واحد مسکونی است .

    |

    از ۲۴۳ هزار واحد مسکن سهمیه استان اصفهان در طرح نهضت ملی مسکن برای ساخت ۱۰۳ هزار واحد تاکنون زمین تأمین شده ، مابقی ۴۵ هزار واحد در قالب خود مالکی و ۳۵ هزار واحد در قالب احیای بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری اجرا می‌شود .

    |

    نظرات کاربران