در حال بارگذاری ...
  • حمایت دادگستری تهران از احیا ، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس کل دادگستری استان تهران از راه‌اندازی ۱۰ هیات به منظور اجرای ماده ۹ قانون حمایت از احیا ، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده خبر داد .

    علی القاصی از راه‌اندازی ۱۰ هیات به منظور اجرای ماده ۹ قانون حمایت از احیا ، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده با همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران خبر داد و گفت : با توجه به اینکه قانون حمایت از احیا ، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در سال ۱۳۸۹ تصویب شده ، لذا انتظار این است که بعد از گذشت چندین سال از تصویب قانون ، هیات ماده ۹ تشکیل و راه‌اندازی شود .

    رئیس کل دادگستری استان تهران افزود : در همین راستا و در اجرای ماده ۹ قانون حمایت از احیا ، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده مصوب سال ۱۳۹۸ نشستی با حضور دستگاه‌های مربوطه از جمله اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران ، اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ، سازمان نوسازی شهر تهران و … در محل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران برگزار شد .

    وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون ، هیات ماده ۹ متشکل از نماینده دادگستری ، نماینده ثبت اسناد و املاک و نماینده اداره راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌ها است ، اظهار کرد : بر اساس وضعیت موجود در استان تهران ۱۰ هیات تشکیل شده و برای هر هیات یک قاضی تعیین شده و موضوع پرونده‌های مورد رسیدگی در هیات‌های مذکور شامل بافت‌های فرسوده خاص و فاقد سند رسمی است .




    مطالب مرتبط

    بافت‌های فرسوده شهری به عنوان عرصه و بستری مناسب برای تولید مسکن به شمار می‌روند، چراکه دارای زیرساخت‌های لازم و کافی برای توسعه ساخت‌وساز هستند .

    |

    در این رزمایش نیروهای جهادی با هماهنگی ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و از طریق ادارات راه و شهرسازی شهرستان نسبت به آشنایی ساکنان محلات و محدوده‌های هدف بازآفرینی به حقوق ایشان در خصوص موضوع نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده (۵۰ حق) اقدام کرده و با حضور در سطح محلات و به صورت ...

    |

    سرعت نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری با توجه به وجود امکانات زیربنایی و روبنایی در این محدوده‌ها ، از سرعت بالایی برخوردار است و بازآفرینی شهری به بازگشایی معابر در این محدوده‌ها با کمترین هزینه به شهرداری‌ها کمک می‌کند .

    |

    تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت به شمار می‌رود . ما در بافت فرسوده ، با یک تیر چند نشان می‌زنیم ؛ هم بافت فرسوده خطرناک را رفع می‌کنیم و هم با تخریب هر پلاک فرسوده به‌طور متوسط در کشور ۳ واحد مسکن ...

    |

    جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

    |

    نظرات کاربران