در حال بارگذاری ...

حق شکایت برای مستاجران تهرانی در صورت تخلف موجران و مشاوران املاک

موجرانی که سقف اجاره بها را رعایت نکنند سه برابر اجاره یک ماه جریمه خواهند شد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از حق شکایت برای آن دسته از مستاجران تهرانی خبر داد که سقف اجاره ۲۵ درصد درخصوص قرارداد آنها رعایت نشده است .

حسین جنتی گفت : سقف افزایش اجاره بهای مسکن مطابق با مصوبه شورای عالی مسکن در شهر تهران ۲۵ درصد افزایش نسبت به سال گذشته است و این موضوع می‌بایست هم توسط مشاوران املاک و هم موجران رعایت شود .

وی افزود : مشاوران املاکی که چند مورد تخلف افزایش سقف اجاره بها داشته باشند ، پلمب خواهند شد .

جنتی همچنین خطاب به موجران گفت : موجرانی که سقف اجاره بها را رعایت نکنند سه برابر اجاره یک ماه جریمه خواهند شد .

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خاطرنشان کرد : مهلت اعتراض و شکایت برای مستاجران تهران تا ۵ سال پس از انعقاد قراردادی که سقف اجاره بها در آن رعایت نشده باقی است و موجران می‌بایست هم جریمه به دولت و هم جریمه به مستاجر پرداخت کنند .




مطالب مرتبط

تخمین زده شده است که در کشور قریب به ۵۰۰ هزار خانه خالی وجود دارد و تاکنون ۱۲۰ هزار واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شده‌اند .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو کابینه دولت سیزدهم از تاسیس و تشکیل کمیسیون عمران و مسکن در هیات وزیران برای تسهیل‌گری در بخش مسکن خبر داد و گفت : ۱۸ ...

|

کمیسیون تشخیص ماده ۱۲ استان تهران جهت تنویر اذهان عمومی نسبت به اعلام آمار عملکرد طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ اقدام کرده است و مطابق قانون اعلام هر رای موات مشروط به دو بار آگهی در روزنامه سراسری به فاصله ۱۰ روز و سپس پی گیری متقاضیان تا سه ماه پس از آگهی دوم است که مطابق با قانون ...

|

ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل حوزه وزارتی به تشریح جزئیات هجدهمین نشست شورای عالی مسکن و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم پرداخت . ...

|

نظرات کاربران