در حال بارگذاری ...

تامین سرانه آموزشی در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان گلستان

در گلستان تا کنون برای شهرهای گرگان ، گنبد کاووس ، گمیشان ، علی آباد کتول ، بندر ترکمن ، نوکنده ، سیمین شهر ، آق قلا ، خان ببین ، نگین شهر ، گالیکش ، قرق ، کلاله و مراوه تپه طرح متناسب با تخصیص سرانه آموزشی موردنیاز تهیه شد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت : در راستای تامین سرانه‌های آموزشی در سطح شهرها، در طرح‌های تفکیکی نهضت ملی مسکن به ازای هر ۲۰۰ واحد خانوار ، یک واحد فضای آموزشی در نقشه‌های تفکیکی جانمایی می‌شود .

سید محمد حسینی اظهار کرد : یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های برنامه‌ریزان و مدیران شهری ، نحوۀ توزیع و تخصیص منابع و خدمات شهری به‌صورت عادلانه در سطح مناطق مختلف شهر برحسب نیازهای جامعۀ شهری است .

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد : توزیع بهینۀ خدمات ، ارتباط مستقیمی با برنامه ریزی کاربری اراضی دارد . بر اساس مصوبه شورای‌عالی در طرح‌های جامع و تفصیلی ، به ازای هر نفر سه الی پنج متر مربع سرانه آموزشی تعریف شده است .

حسینی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته سرانه آموزشی در حدود پنج تا ۱۰ مترمربع است ، گفت : در کشور ما استانداردهای پیشنهادی مربوط به فضاهای آموزشی برای پیش دبستانی هشت مترمربع ، دبستان ۹ متر مربع ، راهنمایی ۱۱ متر مربع و دبیرستان ۱۲ متر مربع است . سرانه فضاهای آموزشی در شهرستان‌های استان به تناسب جغرافیا و محل استقرار متفاوت بوده است .

وی افزود : در گلستان تا کنون برای شهرهای گرگان ، گنبد کاووس ، گمیشان ، علی آباد کتول ، بندر ترکمن ، نوکنده ، سیمین شهر ، آق قلا ، خان ببین ، نگین شهر ، گالیکش ، قرق ، کلاله و مراوه تپه طرح متناسب با تخصیص سرانه آموزشی موردنیاز تهیه شد .

حسینی همچنین تصریح کرد : در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز توجه زیادی به تخصیص سرانه‌های عمومی شده و بخش قابل توجهی از اراضی به این امر اختصاص یافت .

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد : مطابق بخش‌نامه‌های ابلاغی در طرح‌های تفکیکی نهضت ملی مسکن به ازای هر ۲۰۰ واحد خانوار ، یک واحد فضای آموزشی در نقشه‌های تفکیکی جانمایی می‌شود .




مطالب مرتبط

همکاری با پیمانکاران و سازندگان بومی و تسهیل گری در استفاده از ظرفیت سازندگان بومی در پروژه‌های عمرانی استان همواره اصلی ترین دغدغه ما بوده است . سازندگان و پیمانکاران بازوی دولت در احداث پروژه های عمرانی هستند .

|

طی توافقات انجام شده با سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه پیام نور استان برنامه ریزی برای واگذاری مجموعاً ۲.۷ هکتار زمین از جانب این دو دستگاه به طرح نهضت ملی مسکن در بندر ترکمن در دستور کار قرار دارد .

|

در ۲۱ شهرستان استان زمین موردنیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن با توجه به متقاضیان موثر انجام شده است . در چهار شهر استان بیش از نیاز زمین تامین شده و در ۱۱ شهرستان با کمبود زمین برای جرای طرح نهضت مسکن مواجه هستیم .

|

پنج‌هزار و ۲۰۵ فقره تسهیلات ودیعه مسکن به مبلغ ۲۷۸ میلیارد و ۵۷ میلیون تومان به متقاضیان واگذار شد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با تاکید بر افزایش فعالیت پروژه ها ، دستور پیگیری مطالبات پیمانکاران شهر جدید پرند از بانک ...

|

نظرات کاربران