در حال بارگذاری ...

تامین زمین ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای اجرای قانون جوانی جمعیت در استان مرکزی

تمام پروژه هشت هزار و ۱۱۲ واحدی نهضت ملی مسکن اراک تاکنون پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در طول سه سال ، این طرح به علت متصل نشدن به منابع بانکی، عقب ماندگی داشته و پروژه پیشرفت لازم را نداشته است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت : زمین ۲ هزار و ۵۰۰ واحد برای اجرای قانون جوانی جمعیت در استان تامین شده و در شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران قرعه کشی آنها انجام شده است .

عباس یوسف‌زاده با اشاره به مصوبه شورای مسکن استان گفت : متقاضیان ۲ هزار و ۴۰۰ واحدی اراک با عاملیت بانک تجارت ، باید ظرف یک ماه آینده ۷۰۰ میلیون ریال و متقاضیان چهار سایت دیگر نیز باید در همین مدت زمان ۵۰۰ میلیون ریال واریز وجه کنند که پیامک آن به زودی ارسال می‌شود .

یوسف‌زاده با بیان اینکه هشت ماه از آخرین واریز وجه متقاضیان هشت هزار و۱۱۲ واحدی گذشته ، افزود : شرکت پیمانکار کیسون در سه جبهه شامل اسکلت‌بندی ، فونداسیون و سفت‌کاری در حال فعالیت است و چون نیاز مالی در این سه جبهه بیشتر است بنابراین پرداخت ۷۰۰ میلیون ریال از سوی متقاضیان در شورای مسکن استان مصوب شد .

وی بیان کرد : تمام پروژه هشت هزار و ۱۱۲ واحدی نهضت ملی مسکن اراک تاکنون پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در طول سه سال ، این طرح به علت متصل نشدن به منابع بانکی، عقب ماندگی داشته و پروژه پیشرفت لازم را نداشته است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت : با اتصال پروژه ۲ هزار و ۴۰۰ واحد به بانک ، یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال منابع در اختیار شرکت قرار می‌گیرد و شاهد تسریع در ساخت‌وساز خواهیم بود . از ابتدای سال آینده که بلوک‌های طرح هشت هزار و۱۱۲ واحدی اراک به مرور تحویل می‌شود ، نیاز است تا منابع بانکی تزریق شود .

وی درباره ساخت فضای آموزشی در هشت هزار و۱۱۲ واحدی اراک هم افزود : سه هکتار زمین در این طرح پیش‌بینی شده تا هم‌زمان با ساخت واحدهای مسکونی ، مدارس نیز ساخته شود .

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی درباره طرح جوانی جمعیت نیز گفت : ۲ هزار و ۵۰۰ واحد برای اجرای این قانون در استان زمین تامین شده و در شهرهای جدید و امیرکبیر و مهاجران قرعه‌کشی آنها انجام شده است .

یوسف‌زاده در ادامه به تمدید قرارداد شرکت پیمانکاری کیسون اشاره کرد و افزود: در هشت هزار و ۱۱۲ واحدی اراک تمدید قرارداد کیسون در حال اتمام است .




مطالب مرتبط

۶۱ خانوار علی رغم تشکیل پرونده و پیگیری‌های متعدد فاقد مدارک و مستندات تضامین هستند و پرونده ۱۸ خانوار جوانی جمعیت جهت جابه‌جایی در هیأت نمایندگی استان مطرح بوده که تاکنون منجر به صدور رأی نشده است .

|

در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

|

یکی از دغدغه‌های مهم دولت ایجاد اشتغال بود که در این استان با ساخت سریع و بهنگام واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن علاوه‌ بر ایجاد امید برای خانه‌دار شدن بین اقشار کم ، فضای مناسب برای ایجاد اشتغال تا چند سال آینده در این منطقه ایجاد شده است .

|

با تاکید دولت سیزدهم بر توانمند سازی تعاونی ها در ساخت پروژه های طرح نهضت ملی مسکن این استان ، از ظرفیت های تعاونی ها استفاده شد که نقش مهمی در اجرای سریع کار داشت .

|

در بیشتر شهرهای استان اراضی مناسبی برای الحاق به آن شهر شناسایی و به شورای عالی شهرسازی ارسال شده که در صورت تصویب و ابلاغ این اراضی ، تامین زمین مسکن حمایتی در تعهد مطابق با تعهدات انجام می‌شود .

|

نظرات کاربران