در حال بارگذاری ...
  • مشاوران املاک به سامانه اسناد رسمی دسترسی پیدا می‌کنند

    مشاوران املاک یکی از بازیگران اصلی در ساماندهی بازار مسکن هستند و در اجرای این قانون نیز نقش جدی خواهند داشت . مطابق تبصره ۲ ماده ۳ این قانون مشاوران املاک به سامانه سازمان ثبت دسترسی پیدا خواهند کرد و می‌توانند قراردادهای استاندارد را ثبت رسمی و نهایی کنند که این موضوع به تسهیل صدور سند کمک می‌کند ، علاوه بر مشاوران مردم نیز به این سامانه دسترسی خواهند داشت .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از آغاز مرحله دوم قانون اعتباربخشی به اسناد رسمی و دسترسی مشاوران املاک به سامانه اسناد رسمی خبر داد .

    ابوالفضل نوروزی در خصوص ثبت‌اسناد مربوط به املاک گفت : قانون اعتباربخشی به اسناد رسمی از فروش ملک به چندین نفر جلوگیری خواهد کرد . این قانون مورد کارشناسی‌های بسیاری قرار گرفته است و به‌شدت می‌تواند به ساماندهی بازار مسکن کمک کند . با فرایند تدریجی که در این قانون دیده شده ظرف یک تا دو سال آینده اعتبار اسناد عادی کاهش پیدا کرده و در نهایت از بین می‌رود و اعتبار اسناد رسمی بیشتر می‌شود . این موضوع بزرگ‌ترین دستاوردی است که در ساختار حقوقی کشور جاری خواهد شد و از فروش یک ملک به چند نفر نیز جلوگیری می‌شود .

    مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد : بحث آنی شدن استعلام‌ها کمک بسیاری به افزایش اسناد رسمی می‌کند . در ماده ۱۰ این قانون آمده است که اگر واحدی برای صدور سند رسمی بدهی به شهرداری و … دارد و پرداخت نکرده باشد بر روی سند درج شود تا در زمان نقل‌وانتقالات خریدار از این موضوع مطلع باشد .

    نوروزی توضیح داد : مشاوران املاک یکی از بازیگران اصلی در ساماندهی بازار مسکن هستند و در اجرای این قانون نیز نقش جدی خواهند داشت . مطابق تبصره ۲ ماده ۳ این قانون مشاوران املاک به سامانه سازمان ثبت دسترسی پیدا خواهند کرد و می‌توانند قراردادهای استاندارد را ثبت رسمی و نهایی کنند که این موضوع به تسهیل صدور سند کمک می‌کند ، علاوه بر مشاوران مردم نیز به این سامانه دسترسی خواهند داشت .

    وی ادامه داد : زیرساخت‌های فنی موضوع نیز شکل‌گرفته و در حال حاضر بیش از ۶۷۰ هزار قرارداد اجاره در سامانه خودنویس نهایی شده است .

    نوروزی با بیان اینکه اگر اهلیت‌سنجی متقاضیان نیز به‌صورت غیرحضوری انجام شود ، فرایند ثبت‌اسناد برای مردم راحت‌تر خواهد شد ، گفت : به‌زودی مردم می‌توانند قرارداد خود را بدون مراجعه به مشاورین املاک تنظیم کنند و در نهایت برای اهلیت‌سنجی باید به مشاورین املاک مراجعه کنند .

    مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی بیان کرد : در قانون ابزارهایی دیده شده است که مردم می‌توانند با بهره‌گیری از این ابزارها قرارداد موردنظر خود را تنظیم کنند و به‌واسطه سامانه خودنویس تا کنون بیش از هزار میلیارد تومان با حذف واسطه‌ها صرفه‌جویی ایجاد شده است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر سامانه خودنویس از ثبت قراردادهای اجاره توسط ۲۳ هزار و ۸۳۴ مشاور املاک در سامانه خودنویس خبر داد .

    |

    صرفه جویی صورت گرفته در سامانه خودنویس برای عموم مردم بر اساس فرمول‌های رسمی محاسبه حق‌الزحمه مشاوران املاک یک هزار و ۹۹ میلیارد تومان بوده است . این مبلغ برای قراردادهایی محاسبه شده است که متعاملین به دلیل حق انتخاب ایجاد شده در این سامانه بدون مراجعه به مشاوران املاک ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ابوالفضل نوروزی مشاور وزیر راه و شهرسازی و مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در نشست خبری عملکرد دولت سیزدهم در حوزه بازار مسکن ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، یاسر دستمالچیان با بیان اینکه سه قانون جهش تولید مسکن ، قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن اجاره بها و قانون نظام ثبت اموال ...

    |

    با تلاش های وزارت راه و شهرسازی با تمام افرادی که بیش از ۳ خانه در اختیار داشتند تماس گرفته شد . با بیش از ۳۰۰ شرکت حقوقی که گزارش خانه خالی از آنها داشتیم نامه نگاری شد و تذکرات لازم به این شرکت‌ها داده شد .

    |

    نظرات کاربران