در حال بارگذاری ...
  • اتمام ۸۴۰ پروژه زیربنایی و روبنایی در بافت‌های هدف بازآفرینی شهری طی دولت سیزدهم

    در دولت سیزدهم در حوزه محرومیت‌زدایی و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی بیش از ۳ هزار کیلومتر معابر خاکی محلات کمتر برخوردار سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده در ۵۳۰ شهر با تأمین قیر رایگان آسفالت شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه در دولت سیزدهم پروانه نوسازی ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت های هدف بازآفرینی شهری صادر شد از اتمام و بهره‌برداری از ۸۴۰ پروژه زیربنایی و روبنایی در این بافت‌ها خبر داد .

    محمد آیینی محرومیت‌زدایی و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی را در بافت‌های هدف بازآفرینی شهری یکی از مواردی عنوان کرد که در کنار سیاست نوسازی در حوزه شرکت بازآفرینی شهری ایران طی دولت سیزدهم پیگیری شد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : در دولت سیزدهم در حوزه محرومیت‌زدایی و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی بیش از ۳ هزار کیلومتر معابر خاکی محلات کمتر برخوردار سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده در ۵۳۰ شهر با تأمین قیر رایگان آسفالت شد . همچنین ۸۴۰ پروژه روبنایی شامل پروژه‌های آموزشی ، درمانی ، ورزشی ، انتظامی ، فرهنگی و مذهبی و پروژه زیربنایی شامل اصلاح و توسعه شبکه‌های آب و فاضلاب و برق و بهسازی معابر و غیره از مجموع یک هزار و ۲۴۵ پروژه در دست اقدام به اتمام رسید و مورد بهره‌برداری قرار گرفت .

    آیینی توضیح داد : توانمندسازی و آموزش‌های شغلی ۳ هزار و ۷۷۲ نفر از ساکنان محلات کمتر برخوردار و ۲۰ هزار و ۲۰۷ نفر از مدیران شهری از دیگر اقداماتی است که در این مدت انجام شد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در بیان اقدامات شرکت بازآفرینی شهری ایران در دولت سیزدهم در بخش نوسازی مسکن ، گفت : با بهره‌گیری از بسته‌های تشویقی شهرسازی، مالی، اداری و تسهیل مجوزها ، بیش از ۱۰۰ هزار بنای فرسوده و لرزان برچیده شد . همچنین صدور پروانه نوسازی برای حدود ۳۰۰ هزار واحد مسکونی و اتمام و بهره‌برداری از ۱۰۴ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده و صدور سالانه ۹۶ هزار پروانه نوسازی در بافت‌های فرسوده از جمله اقداماتی است که در این حوزه به ثمر نشست .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    در دولت سیزدهم عملیات نوسازی بیش از ۲۸۵ هزار واحد در بافت‌های فرسوده کشور آغاز شد که نسبت به تمامی دولت‌های گذشته میزان رکورد نوسازی را به خود اختصاص داده است .

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

    |

    شهرهایی که مصوبه ۱۹ بندی بسته تشویقی را اجرا نکرده‌اند با توجه به فرصت پیش آمده و همکاری معاونت شهرسازی و معماری نسبت به جهت اجرایی کردن مصوبه و در نهایت بومی سازی مصوبه تشویقی کالبدی اقدام کنند .

    |

    نظرات کاربران