در حال بارگذاری ...
  • ضرورت انجام معاملات و عقد انواع قرارداد در بنگاه‌های معاملات املاک با استفاده از پول رایج کشور

    چنانچه معامله‌ای انجام شود و تبادل مالی آن شفاف نباشد مصداق پولشویی است و تنظیم کننده قرارداد و بنگاه معاملات املاکی که این قرارداد را تنظیم کرده است جریمه و طبق قانون پولشویی مصوب سال ۹۷ به مراجع ذی‌صلاح معرفی خواهند شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات گفت : استفاده از پول رایج کشور در هنگام عقد انواع قراردادها در بنگاه‌های معاملات املاک ضروری است و چنانچه سکه، طلا و امثال آن ، ثمن معامله قرار گیرد غیرقانونی بوده و باید قبل از معامله تبدیل به ریال شود و ریال آن از طریق شبکه بانکی مبادله شود . 

    یاسر دستمالچیان گفت : در بازرسی از برخی بنگاه‌های معاملات املاک گاهی قراردادهایی تنظیم می‌شود که ثمن معامله با وجه رایج کشور انجام نمی‌شود . بر اساس قانون ، انجام این قبیل کارها، تخلف است و می‌تواند مصداق پولشویی باشد . استفاده از پول رایج کشور در هنگام عقد انواع قراردادها در بنگاه‌های معاملات املاک ضروری است و چنانچه سکه ، طلا و امثال آن ، ثمن معامله قرار گیرد غیرقانونی بوده و باید قبل از معامله تبدیل به ریال شود و ریال آن از طریق شبکه بانکی مبادله شود .

    معاملات بدون تبادل مالی شفاف مصداق پولشویی است و جریمه دارد

    دستمالچیان تصریح کرد : چنانچه معامله‌ای انجام شود و تبادل مالی آن شفاف نباشد مصداق پولشویی است و تنظیم کننده قرارداد و بنگاه معاملات املاکی که این قرارداد را تنظیم کرده است جریمه و طبق قانون پولشویی مصوب سال ۹۷ به مراجع ذی‌صلاح معرفی خواهند شد .

    وی گفت : از مردم می‌خواهیم تا در هنگام عقد قرارداد ثمن معامله به شکل ریال و از طریق شبکه بانکی انجام شود تا قابل پیگیری باشد، در غیر این صورت دچار مشکلات بعدی می‌شوند و در معاملاتی که از طریق ارز کشورهای دیگر انجام شده ، به غیر از مسائل حقوقی آن ، بعدا اثبات اینکه این مقدار اسکناس رد و بدل شده، بسیار سخت است و مسائل و مصاعب بعدی ایجاد می‌کند . بنابراین بهترین روش معامله ملک ، ثبت قرارداد در سامانه‌ها و تبادل مالی آن از طریق شبکه بانکی است .




    مطالب مرتبط

    طبق قانون پیش فروش مصوب سال ۱۳۸۹ ضوابطی برای پیش‌فروش تعریف شده است که لازم است آن ضوابط رعایت شود . چنانچه در بنگاه‌های معاملات املاک پیش نویسی برای هدایت اشخاص به دفاتر اسناد رسمی تنظیم شد این موضوعات باید در این قراردادها رعایت شده باشد از جمله آنکه پروانه ساختمانی کل ...

    |

    بستر این کارهای غیرقانونی عمدتاً بنگاه‌های معاملات املاک هستند که در بازرسی‌ها تذکرات لازم به برخی از متخلفان داده شده و بنگاه‌ها در حال حاضر مکلف به رعایت این قانون هستند .

    |

    موجران و مستاجرانی که قراردادهای خود را در سامانه خودنویس ثبت کنند طبق تبصره ۱۱ ماده ۵۳ قانون مالیات‌های مستقیم شامل معافیت مالیاتی می‌شوند که این مالیات برای مالکان تهرانی واحدهای تا ۱۵۰ متر مربع و برای مالکانی که در سایر مراکز استان‌ها هستند ، واحدهای تا ۲۰۰ مترمربع را ...

    |

    اخذ پروانه تخصصی توسط بنگاه‌های مشاور املاک سراسر کشور موضوعی است که یک دهه نسبت به آن بی‌توجهی شده بود و در دولت سیزدهم ساز و کارهای آن‌ها فراهم شد و هم اکنون بنگاه‌های املاک ملزم به اخذ این پروانه بعد از گذراندن کلاس‌های آموزشی و اخذ نمره قبولی هستند . اشخاصی که می‌خواهند ...

    |

    بر اساس مصوبه‌ای در هفتمین جلسه شورای‌عالی مسکن ، وزارت کشور با همکاری وزارت راه و شهرسازی ، وزارت صنعت ، معدن ، تجارت و وزارت دادگستری و تعزیرات حکومت ، وزارت اطلاعات ، سازمان اطلاعات سپاه ، اتاق اصناف و فرماندهی نیروی انتظامی در تمامی استان‌ها با اولویت مراکز استان و ...

    |

    نظرات کاربران