در حال بارگذاری ...

الحاق ۲۱۰۰ هکتار زمین در کارگروه امور زیربنایی سیستان و بلوچستان مصوب شد

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از تصویب الحاق ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار زمین به محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل در کارگروه امور زیربنایی و توسعه روستایی ، عشایری شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان در مردادماه جاری خبر داد .

سید مهدی میری با بیان اینکه سیاست و رویکرد اصلی دولت تامین زمین برای اقشار آسیب پذیر جامعه است که اکنون در قالب طرح نهضت ملی مسکن ساخته می‌شود ، افزود : الحاق این اراضی در محدوده شهرهای میرجاوه ، تفتان ، گشت ، محمدی ، سوران ، مهرستان و گلشن و به‌منظور تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار گرفت .

وی با بیان اینکه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی وظیفه بررسی و ارائه پیشنهاد در زمینه طرح‌های توسعه عمران شهری ، وظایف مرتبط با اجرای آیین نامه مربوط به استفاده از اراضی و احداث بنا و تاسیسات در خارج از محدوده قانونی و حریم شهرها ، بررسی و تایید طرح‌های جامع شهرها را بر عهده دارد ، گفت : در جلسه اخیر کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان ۲۰ طرح با هدف رونق فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری مطرح و مورد تصویب قرار گرفت .

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد : در این راستا علاوه بر الحاق ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی در این کارگروه بازنگری طرح جامع میرجاوه و ۶ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی و تیرپارک در راه‌های ارتباطی زاهدان-زابل، زاهدان - بم ، خاش - ایرانشهر ، خاش - زاهدان (۲ مورد) و گوهرکوه - بزمان و نیز ساماندهی طرفین بلوار خلیج فارس (حدفاصل میدان پارک علم و فناوری تا پل هوایی) مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های موجود و تبدیل به عملکردهای تفریحی ، گردشگری نیز به تصویب رسید .

میری اضافه کرد : همچنین طرح پرورش مرغ گوشتی در خارج از حریم خاش و کارگاه تولید شن و ماسه در خارج از حریم زاهدان و بازنگری طرح جامع شهر میرجاوه از دیگر مصوبات این کارگروه استانی بود که با هدف تسهیل و رونق تولید و نیز کمک به اشتغال‌زایی و شکوفایی اقتصادی منطقه مورد توجه قرار گرفت .




مطالب مرتبط

نهضت ملی مسکن فرصتی برای خانه دار شدن کسانی است که نمی‌توانند به هر دلیلی صاحب‌خانه شوند لذا باید از همه ظرفیت ها برای اجرای هر چه سریعتر طرح های آماده سازی سایت های طرح نهضت ملی مسکن بهره گرفت .

|

رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از غیر قانونی بودن خرید و فروش امتیاز واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن طبق ماده ۱۳ قانون ...

|

در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان اصفهان ، تاکنون بیش از ۲۳۰ پروژه تعیین شده است ، همچنین در این شهرها در حال حاضر برای ساخت افزون بر ۲۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی قرارداد سازنده منعقد شده است .

|

اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان علاوه بر رونق واحدهای تولیدی اشتغال حدود ۶۰ هزار نفر را در این خطه به عنوان جوانترین استان کشور به همراه داشته است .

|

نظرات کاربران