در حال بارگذاری ...

خرید و فروش امتیاز واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن ممنوع و غیرقانونی است

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از غیر قانونی بودن خرید و فروش امتیاز واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن طبق ماده ۱۳ قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها خبر داد .

فرشاد دوستی در خصوص ممنوعیت خرید و فروش امتیاز واحدهای نهضت ملی مسکن گفت : خرید و فروش امتیاز واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن طبق ماده ۱۳ قانون ساماندهی بازار زمین ، مسکن و اجاره بها ممنوع و غیر قانونی است و تمامی عواقب عدم رعایت این این قانون بر عهده خریداران و فروشندگان است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام افزود : اگر چه بارها اعلام شده است که واحدهای مسکونی نهضت ملی به شخص ثبت‌نام کننده در این طرح واگذار می‌شود اما معدود اشخاصی نسبت به خرید و فروش امتیاز واحدهای طرح نهضت ملی مسکن اقدام می کنند و برخی از مشاوران املاک نیز در این خصوص قرارداد منعقد می کنند ، از طرفی با توجه به ماده ۳ آئین نامه اجرائی طرح اقدام ملی مسکن مصوب ۱۴۰۰ سردفتران از تنظیم اسناد صلح ، نقل و انتقال و فروش امتیاز طرح یاد شده تا زمان تحویل قطعی به متقاضی خودداری کنند لذا اعلام می شود واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر ، به صورت وکالتی فاقد وجاهت قانونی و غیرمعتبر است و بر اساس مقررات ، پیگرد قانونی داشته و در صورت مشاهده ، علاوه بر اقدام قانونی علیه افراد متخلف و لغو امتیاز متقاضیان ، با دفاتر ثبت اسناد و مشاورین املاک که در این فعالیت مشارکت دارند از طریق مراجع قضایی وفق مقررات برخورد خواهد شد .




مطالب مرتبط

مردم ایلام می‌توانند از مشوق‌های طرح بافت‌های فرسوده استفاده کنند و برای تغییر بافت شهری و همچنین بهره‌مندی از مسکن ایمن و تسهیلات مربوطه اقدام کنند .

|

نهضت ملی مسکن فرصتی برای خانه دار شدن کسانی است که نمی‌توانند به هر دلیلی صاحب‌خانه شوند لذا باید از همه ظرفیت ها برای اجرای هر چه سریعتر طرح های آماده سازی سایت های طرح نهضت ملی مسکن بهره گرفت .

|

رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از تصویب الحاق ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار زمین به محدوده ...

|

در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان اصفهان ، تاکنون بیش از ۲۳۰ پروژه تعیین شده است ، همچنین در این شهرها در حال حاضر برای ساخت افزون بر ۲۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی قرارداد سازنده منعقد شده است .

|

نظرات کاربران