در حال بارگذاری ...
  • خرید و فروش امتیاز واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن ممنوع و غیرقانونی است

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از غیر قانونی بودن خرید و فروش امتیاز واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن طبق ماده ۱۳ قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها خبر داد .

    فرشاد دوستی در خصوص ممنوعیت خرید و فروش امتیاز واحدهای نهضت ملی مسکن گفت : خرید و فروش امتیاز واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن طبق ماده ۱۳ قانون ساماندهی بازار زمین ، مسکن و اجاره بها ممنوع و غیر قانونی است و تمامی عواقب عدم رعایت این این قانون بر عهده خریداران و فروشندگان است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام افزود : اگر چه بارها اعلام شده است که واحدهای مسکونی نهضت ملی به شخص ثبت‌نام کننده در این طرح واگذار می‌شود اما معدود اشخاصی نسبت به خرید و فروش امتیاز واحدهای طرح نهضت ملی مسکن اقدام می کنند و برخی از مشاوران املاک نیز در این خصوص قرارداد منعقد می کنند ، از طرفی با توجه به ماده ۳ آئین نامه اجرائی طرح اقدام ملی مسکن مصوب ۱۴۰۰ سردفتران از تنظیم اسناد صلح ، نقل و انتقال و فروش امتیاز طرح یاد شده تا زمان تحویل قطعی به متقاضی خودداری کنند لذا اعلام می شود واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر ، به صورت وکالتی فاقد وجاهت قانونی و غیرمعتبر است و بر اساس مقررات ، پیگرد قانونی داشته و در صورت مشاهده ، علاوه بر اقدام قانونی علیه افراد متخلف و لغو امتیاز متقاضیان ، با دفاتر ثبت اسناد و مشاورین املاک که در این فعالیت مشارکت دارند از طریق مراجع قضایی وفق مقررات برخورد خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    مردم ایلام می‌توانند از مشوق‌های طرح بافت‌های فرسوده استفاده کنند و برای تغییر بافت شهری و همچنین بهره‌مندی از مسکن ایمن و تسهیلات مربوطه اقدام کنند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از تصویب الحاق ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار زمین به محدوده ...

    |

    در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان اصفهان ، تاکنون بیش از ۲۳۰ پروژه تعیین شده است ، همچنین در این شهرها در حال حاضر برای ساخت افزون بر ۲۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی قرارداد سازنده منعقد شده است .

    |

    اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان علاوه بر رونق واحدهای تولیدی اشتغال حدود ۶۰ هزار نفر را در این خطه به عنوان جوانترین استان کشور به همراه داشته است .

    |

    ساخت پروژه ۱۵۰ واحدی انبوه ساز توسط انجمن خیرین مسکن ساز مهدیشهر از دیگر اقدامات در راستای تامین مسکن در این شهرستان است .

    |

    نظرات کاربران