در حال بارگذاری ...

مجموعه آزمون‌ های نظام‌ مهندسی ۴ و ۵ مرداد برگزار می‌شود

رشته صلاحیت‌های مهندسی شامل معماری (طراحی ، نظارت و اجرا) ، عمران (نظارت ، محاسبات و اجرا) ، تاسیسات برقی ، (نظارت ، طراحی و اجرا) ، تاسیسات مکانیکی (نظارت ، طراحی و اجرا) ، شهرسازی ، نقشه برداری ، ترافیک پایه سه و آزمون‌های (طرح و اجرای گود ، پی و سازه نگهبان) و ارزیابی ، طرح و اجرای بهسازی است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از برگزاری آزمون‌های ورود به حرفه مهندسی ، کاردانی ، تعیین صلاحیت معماران تجربی و کارشناسی ماده ۲۷ در ۴ و ۵ مردادماه امسال خبر داد .

حامد مانی‌فر گفت : مجموعه آزمون‌های نظام مهندسی ساختمان شامل آزمون‌های ورود به حرفه مهندسی در تمامی رشته‌های مهندسی ، آزمون‌های ورود به حرفه کاردانی در تمامی رشته‌ها و آزمون تعیین صلاحیت معماران تجربی به طور هم‌زمان روزهای ۴ و ۵ مردادماه در کشور برگزار می‌شود .

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان توضیح داد : رشته صلاحیت‌های مهندسی شامل معماری (طراحی ، نظارت و اجرا) ، عمران (نظارت ، محاسبات و اجرا) ، تاسیسات برقی ، (نظارت ، طراحی و اجرا) ، تاسیسات مکانیکی (نظارت ، طراحی و اجرا) ، شهرسازی ، نقشه برداری ، ترافیک پایه سه و آزمون‌های (طرح و اجرای گود ، پی و سازه نگهبان) و ارزیابی ، طرح و اجرای بهسازی است . همچنین آزمون‌های ورود به حرفه کاردانی در تمامی رشته‌های معماری ، عمران ، تاسیسات مکانیکی ، تاسیسات برقی ، شهرسازی و نقشه برداری پایه سه به همراه آزمون تعیین صلاحیت معماران تجربی در پایه‌های یک ، دو و سه به طور هماهنگ و هم‌زمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد .

مانی‌فر با بیان اینکه این دوره از آزمون‌ها در ۵۲ شهر و ۹۶ حوزه امتحانی برگزار خواهد شد ، توضیح داد : در این دوره از آزمون‌ها ۱۷۶ هزار و ۴۰۱ نفر مهندس، یک هزار و ۲۸۳ کاردان ، یک هزار و ۳۷۵ معمار تجربی و ۳ هزار و ۵۴۷ کارشناس ماده ۲۷ ثبت نام کردند که در مجموع ۷۵ درصد از متقاضیان را آقایان و ۲۵ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند .




مطالب مرتبط

اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان در سال گذشته بیش از ۱۶۲۳ پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردانی ساختمان در خوزستان صادر کرده است .

|

دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان تلاش کرده است تا در بازنگری و تدوین مقررات ملی ساختمان ، موضوعات مهمی از جمله حفظ سرمایه‌های ملی، رشد و توسعه فناوری ، روزآمدی مصالح و تجهیزات ، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و ارتقای ایمنی را مورد توجه قرار دهد .

|

همکاری دو کشور ایران و ژاپن در خصوص بهسازی لرزه‌ای بیمارستان‌ها در قالب بخشنامه و ضوابط برای ساخت سایر پروژه‌های بیمارستانی نیز در دستور کار قرار گرفته است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در دیدار با اعضای هیات مدیره انجمن معماران تجربی گفت : فضای کار برای معماران تجربی در ...

|

هر یک از دوره‌ها در ۵ روز و حدود ۴۰ ساعت برای مهندسان برگزار شد و دارای آزمون‌های نهایی در دو مرحله نیز بود . این دوره‌ها در سال جاری نیز با استفاده از تجربیات قبلی تقویت و برگزار خواهد شد .

|

نظرات کاربران