در حال بارگذاری ...

صدور سند برای ۱۰۰ درصد اراضی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در ماهشهر و بندر امام خمینی(ره)

اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بر اساس ماهیت کاری از جمله دستگاه‌هایی است که اراضی زیادی در اختیار دارد و بر همین اساس تثبیت مالکیت برای این دستگاه بسیار اهمیت دارد ، به همین دلیل اداره کل ثبت اسناد خوزستان برای تثبیت و سنددار کردن زمین‌های این ارگان به طور جدی ورود کرده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت : اسناد صد درصد اراضی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان در شهرهای ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) استان صادر شد .

مرتضی میثاقی در نشست مشترک ثبت اسناد و املاک و اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد : طرح کاداستر (حدنگار) اراضی ملی و زراعی یکی از اولویت‌های دولت برای تثبیت و سنددار کردن املاک و اراضی کشور و کاهش تخلف در این بخش است .

وی گفت : اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بر اساس ماهیت کاری از جمله دستگاه‌هایی است که اراضی زیادی در اختیار دارد و بر همین اساس تثبیت مالکیت برای این دستگاه بسیار اهمیت دارد ، به همین دلیل اداره کل ثبت اسناد خوزستان برای تثبیت و سنددار کردن زمین‌های این ارگان به طور جدی ورود کرده است .

میثاقی افزود : مساحت اراضی این اداره کل در ۲ شهر معادل ۲۳ هزار هکتار است که در سامانه کاداستر تثبیت و اسناد مالکیت اراضی این دستگاه ثبت و صادر شد . این اقدام در کاهش تخلف و جلوگیری از زمین خواری اراضی ملی بسیار مهم است .

 




مطالب مرتبط

برای این طرح حدود ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین موردنیاز است که‌ در این راستا، ۳ هزار و ۲۸۰ هکتار زمین و بیش از ۹۰ درصد درخواست متقاضیان ، در همان شهر یا شهرهای همجوار در سطح استان تامین شده است .

|

رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

|

اشخاصی که می‌خواهند در صنف بنگاه‌های معاملات املاک فعالیت کنند حتماً قبل از بارگذاری مدارک فعالیت کاریشان می‌بایست نسبت به دریافت پروانه تخصصی اقدام کند .

|

موضوع زیرساخت‌ها در طرح‌های اقدام ملی مسکن به طوری جدی دنبال می‌شود و امیدوارم تا یک ماه آینده با جذب یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق ملی مسکن ، سایت‌های مسکن استان پویاتر شوند .

|

با ساخت ۸۰ هزار واحد مسکونی ، این مشکل برطرف و بین عرضه و تقاضای مسکن در استان ، تعادل برقرار می‌شود .

|

نظرات کاربران