در حال بارگذاری ...
  • بهترین راهکار جهش تولید مسکن ، ساخت و ساز در بافت‌های ناکارآمد شهری است

    جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ بهترین راهکار ایجاد جهش تولید مسکن در دیدار مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با نماینده مردم کرمان ، تولید مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری عنوان شد .

    شهباز حسن‌پور بیگلری نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به اتفاق استاندار و تنی چند از شهرداران استان با محمد آئینی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران دیدار و گفت و گو کرد .

    حسن‌پور در این دیدار با تاکید بر ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده گفت : بافت فرسوده شهرها به دلیل داشتن زیرساخت‌های اولیه همچون آب ، برق ، گاز و... و قرارگرفتن در هسته مرکزی شهرها ، مقرون به صرفه‌ترین محل برای ساخت‌وساز مسکن است ، از طرف دیگر به دلیل وجود بناهای ناپایدار در برابر زلزله در این بخش از شهرها درست‌ترین اقدام ، نوسازی این مجموعه‌ها و تولید مسکن اضافه است که علاوه بر نجات جان ساکنان باعث ارتقای منزلت و سطح زندگی هم‌وطنان ساکن در این مناطق می‌شود .

    وی با بیان این که شرکت بازآفرینی شهری ایران در دوره آیینی با توجه به شناخت بسیار خوبی که ایشان در تمامی ابعاد شهرسازی ، اجتماعی و مسکن دارند ، تلاش‌های ارزشمندی را در جهت تولید مسکن و همچنین بهسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد کشور انجام داده است ، تصریح کرد : جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

    همچنین در این دیدار شهردار رفسنجان ، ضمن بیان اقدامات بازآفرینی شهری شهر رفسنجان ، خواستار تداوم همکاری شرکت بازآفرینی شهری همچون گذشته شد .

    محمد مهدی فداکار استاندار کرمان نیز ضمن تشکر از حمایت‌های شرکت بازآفرینی به بیان اقدامات محرومیت‌زدایی و تأمین رسمی خدمات زیربنایی و روبنایی در محلات چهارده معصوم، سیدی و الله‌آباد کرمان پرداخت . او همچنین خواستار حمایت بیشتر شرکت بازآفرینی در کمک به شهرداری‌ها برای بهسازی و آسفالت این محلات در کرمان و سایر شهرهای استان شد .

    نماینده کرمان و راور خاطرنشان کرد : بدون شک با توجه به مطالب مطرح شده ، نوسازی مردمی مسکن در بافت‌های فرسوده باید عنوان یکی از سیاست‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی در جهت تحقق نهضت ملی مسکن و اجرای قانون جهش تولید مسکن باشد که با کمترین مداخله دولت بهترین نتیجه در تولید مسکن مردمی را خواهد داشت .

    وی افزود : امید است با ادامه روند حمایت‌های مجلس و توجه ویژه رییس جمهور منتخب محترم به این مناطق و رفع موانع و مشکلات، شاهد رشد نوسازی مسکن و بهبود وضعیت سکونت هم‌وطنان عزیزمان در این مناطق باشیم .




    مطالب مرتبط

    اجرای مصوبه تامین مالی مرمت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی نیازمند ضوابط شهرسازانه‌ای بود تا کار را تسهیل کند و مصوبه راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور که در پنجمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری به ...

    |

    تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت به شمار می‌رود . ما در بافت فرسوده ، با یک تیر چند نشان می‌زنیم ؛ هم بافت فرسوده خطرناک را رفع می‌کنیم و هم با تخریب هر پلاک فرسوده به‌طور متوسط در کشور ۳ واحد مسکن ...

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    آمارها حاکی است که در سال ۱۴۰۲ ، پروانه ساختمانی بیش از ۹۲ هزار واحد در بافت فرسوده کشور صادر شد که این میزان در مقایسه با رکوردی که در سال ۱۳۹۰ به تعداد ۸۹ هزار و ۶۳۵ واحد به ثبت رسید ، شکسته شد .

    |

    در حال حاضر ۷۴ هزار هکتار بافت فرسوده (بافت میانی) ، ۵۹ هزار سکونتگاه غیررسمی و حاشیه‌ای و ۳۲ هزار بافت فرسوده تاریخی در کشور شناسایی شده است .

    |

    نظرات کاربران