در حال بارگذاری ...
  • بررسی روند پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن ، مسکن مهر شهرستان شوشتر

    رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان به همراه معاونین خود ضمن بازدید از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن و مسکن مهر شهرستان شوشتر در جلسه‌ای که به منظور بررسی مسائل و مشکلات پروژه‌های راه و شهرسازی شوشتر برگزار شد بر سرعت بخشی مطابق با برنامه زمانبندی تاکید کرد .

    مسعود بیات منش به همراه قائم مقام ، معاونین و با حضور سید محسن سید موسوی فرماندار ، حجت‌الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی نماینده مردم شریف شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی از پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی شهرستان شوشتر بازدید به عمل آورد .

    در طی این بازدید مسائل و مشکلات اجرایی احصاء و در جلسه‌ای با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و با حضور پیمانکاران و سازنده‌های پروژه‌ها برگزار شد ، ضمن بررسی موانع راهکارهای عملی جهت شتاب بخشی به عملیات اجرایی پروژه‌های راه و شهرسازی شهرستان ارائه شد .

    این نشست به منظور رفع موانع اجرایی و با هدف سرعت بخشی به پروژه‌های مسکن مهر و طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد و در طی آن مسائل احتمالی که در مسیر اجرای پروژه پیش می‌آید به‌صورت کامل و دقیق مورد بررسی قرار گرفت .

    مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان در این جلسه با اشاره به اهمیت طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت اظهار کرد : اجرای این پروژه‌ها می‌بایست با نگاهی ویژه انجام شود لذا برای حل مشکلات ضروری است تا با حضور در محل اجرای پروژه‌ها مسائل و مشکلات با سرعت پیگیری و حل و فصل شود .

    بیات منش ابراز امیدواری کرد : با هماهنگی و همکاری نماینده محترم شهرستان به توان بخش عمده‌ای از مطالبات مردم را در حوزه راه و شهرسازی جامه عمل پوشاند .

    وی به پروژه‌های بازآفرینی شهری در شوشتر اشاره کرد و عنوان کرد : با اجرای چنین طرح‌هایی خدمات ارائه شده در شهرها و مناطق موردنظر بهبود یافته و سکونت هم تثبیت می‌شود در نتیجه مهاجرت ساکنان از محلات به حداقل ممکن می‌رسد .

    مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت : رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

    بیات منش افزود : علاوه بر موضوع سند مالکیت ، پرداخت تسهیلات بانکی ، پیشرفت فیزیکی مورد انتظار بانک در ساخت این نوع از واحدها یکی دیگر از مشکلاتی است که در مسیر تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت فرسوده وجود دارد که لازم است نظارت و اطلاع‌رسانی لازم در این رابطه با جدیت پیگیری شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در نشست مشترک مسئولان شهرستان دزفول با مدیرکل و معاونین اداره کل راه و شهرسازی خوزستان چالش‌های اجرایی طرح نهضت ملی مسکن ...

    |

    هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

    |

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    ما برای ۳۰ هزار متقاضی ، کار افتتاح حساب را انجام داده و در انتظار واریز وجه ۴۰۰ میلیون ریالی از سوی ۱۰ هزار متقاضی هستیم تا زمین لازم را در اختیارشان قرار دهیم .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از تغییر کاربری ۴۶۹ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ...

    |

    نظرات کاربران