در حال بارگذاری ...

مطالعات طرح تفصیلی شهر اردبیل به اتمام رسید

یکی از اقدامات مهم و زیربنایی ما در حوزه شهرسازی پیگیری و تصویب الحاق ۶۴۵ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اردبیل در جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری بوده است . الحاق و اضافه شدن این میزان زمین به محدوده و مساحت شهر اردبیل در بازه زمانی کوتاه دولت سیزدهم یکی از اقدامات بی سابقه و بی نظیر در طول تاریخ این شهر قلمداد می‌شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل از اتمام مطالعات طرح تفصیلی شهر اردبیل بر اساس موازین و مقررات شهرسازی خبر داد .

یوسف باقرزاده معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد : از ابتدای سال جاری ۱۶۳ پرونده و درخواست شهروندان در کمیته‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و همچنین ۲۵۲ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان اردبیل بررسی، تایید و ابلاغ شده است . در همین مدت تعداد ۵۶ پرونده در کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان و همچنین تعداد ۱۸ پرونده در کمیته کارشناسی کارگروه تخصصی امور زیر بنایی طرح و مورد بررسی قرار گرفته است .

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد : یکی از اقدامات مهم و زیربنایی ما در حوزه شهرسازی پیگیری و تصویب الحاق ۶۴۵ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اردبیل در جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری بوده است . الحاق و اضافه شدن این میزان زمین به محدوده و مساحت شهر اردبیل در بازه زمانی کوتاه دولت سیزدهم یکی از اقدامات بی سابقه و بی نظیر در طول تاریخ این شهر قلمداد می‌شود .

این مقام مسئول در ادامه یادآور شد : با این الحاق زمینه برای ساخت بیش از ۱۶ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرک شهید سلیمانی اردبیل برای متقاضیان فراهم شده است .

باقرزاده به اتمام مطالعات طرح تفصیلی شهر اردبیل اشاره و تاکید کرد : در راستای کارآمد سازی و بهنگام نمودن طرح‌های توسعه و عمران نقشه پایه اکثر شهرهای استان با کمک مشاورین مجرب تهیه شده و در حال حاضر بالغ بر ۱۱ طرح توسعه و عمران شهری به مرحله ابلاغ رسیده است .

معاون معماری و شهرسازی در پایان با قدردانی از تلاش‌ها و پیگیری‌های شبانه روزی مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : در سایه این هم‌افزایی و پیگیری و با الحاق ۶۴۵ هکتار زمین، مساحت و محدوده شهر اردبیل ۱۰ درصد افزایش یافته است .




مطالب مرتبط

طبق تفاهم انجام گرفته ساخت پروژه‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و همچنین شهر مرزی پارس آباد مغان به اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان واگذار شده است . 

|

این تعداد واحد مسکونی توسط چهار سازنده شامل اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ، ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره)، شرکت زرین ستون شمالغرب و شرکت شاخص کار کوشا در حال احداث است .

|

اخذ پروانه برای ۹۶ واحد از ۱۲۹ واحد مسکونی ویلایی در شهرک ولیعصر (عج) گرمی صورت گرفته که از این ۹۶ واحد ۱۵ واحد به اتمام رسیده و تعداد۴۰ واحد در مرحله اسکلت و دیوارچینی بوده ، ۲۰ واحد در مرحله اجرای فونداسیون قرار داشته و مابقی در مرحله شروع عملیات اجرایی است .

|

اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

|

همه الزامات ، دستورالعمل ها و آئین نامه های دفتر مقررات ملی ساختمان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اجرای طرح ملی نهضت مسکن به صورت کامل رعایت می شود . در ۲۹ شهر استان اردبیل تعداد ۳۶ هزار و ۵۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده و از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۴ متقاضی ...

|

نظرات کاربران