در حال بارگذاری ...

فراهم شدن امکان استفاده از مشوق‌های طرح نهضت ملی مسکن در پروژه‌های خودمالکی

کاهش هزینه‌های عوارض صدور پروانه ساختمانی ، خدمات مهندسی ، مالیات و بیمه از جمله مواردی است که در پروژه‌های خودمالکی همانند طرح نهضت ملی مسکن به عنوان مشوق ، اجرایی خواهد شد و این تخفیفات و مشوق‌ها در پروژه‌های ساختمانی خودمالکِ ثبت شده در سامانه طرح‌های حمایتی تامین مسکن اعمال می‌شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی زنجان گفت : بنا بر اعلام وزارت راه و شهرسازی پروژه‌های خود مالکی می‌توانند از تخفیفات و مشوق‌های پیش‌بینی‌شده در طرح نهضت ملی مسکن بهره‌مند شوند .

بهزاد کردلو به بهره‌مندی پروژه‌های خود مالکی از مشوق‌های طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت : خوشبختانه فرصتی فراهم شده تا پروژه‌های خودمالکی از مشوق‌ها و تخفیفات پیش بینی شده قانون جهش تولید مسکن استفاده کنند . بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی پروژه‌های خود مالک نیز می‌توانند از تخفیفات و مشوق‌های پیش بینی شده در طرح نهضت ملی مسکن استفاده کنند .

رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی زنجان ، گفت : متقاضیان خودمالکی که دارای زمین هستند و تصمیم به ساخت و ساز دارند و یا متقاضیانی که در محلات بافت فرسوده ، تصمیم به نوسازی مسکن دارند می‌توانند از تمامی مشوق‌ها و تخفیفاتی که در طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد استفاده کنند .

کردلو تاکید کرد : کاهش هزینه‌های عوارض صدور پروانه ساختمانی ، خدمات مهندسی ، مالیات و بیمه از جمله مواردی است که در پروژه‌های خودمالکی همانند طرح نهضت ملی مسکن به عنوان مشوق ، اجرایی خواهد شد و این تخفیفات و مشوق‌ها در پروژه‌های ساختمانی خودمالکِ ثبت شده در سامانه طرح‌های حمایتی تامین مسکن اعمال می‌شود . هر واحد خودمالکی تنها به نام یک نفر بالای ۱۸ سال می‌تواند فروش اقساطی شود .

رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی زنجان ، بیان داشت : همچنین هر گونه تفاهم صورت پذیرفته در سطح استان زنجان با دستگاه‌های مختلف در راستای کاهش هزینه‌های ساختمانی و غیر ساختمانی پروژه‌های خودمالکی و بخش خصوصی نیز بلامانع و به قوت خود باقی است .

کردلو افزود : خود مالکین برای بهره‌مندی از این تخفیفات و مشوق‌ها در سامانه نهضت ملی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در بخش تسهیلات ساخت وارد شده و اطلاعات مورد نیاز را تکمیل کنند .




مطالب مرتبط

از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن به سازمان‌های مربوطه ازجمله اتحادیه مشاورین املاک ، اتاق اصناف ، اداره صمت ، اداره ثبت اسناد و املاک ، معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و دادستانی در استان نیز این موضوع ابلاغ شده که ممنوعیت خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن اطلاع رسانی شود .

|

این شهر فاقد اراضی دولتی مناسب در محدوده و حریم جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن است لذا پیگیری و اقدامات لازم در راستای تأمین زمین مورد نیاز به عمل آمده است .

|

در حال حاضر اولویت شهرستان گتوند ، رسیدگی به مبادی ورودی به شهر و راه‌های اصلی منتهی به شهرهای دیگر این شهرستان است. با تلاش و پیگیری انجام شده، بلوار ورودی شهر به طول ۳ کیلومتر با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید . البته ارزش روز این محور ۱۰۰ میلیارد تومان است .

|

ساخت خانه‌های یک طبقه حیاط دار علاوه بر منطبق بودن با فرهنگ منطقه و افزایش سرعت ساخت ، هزینه ساخت هر واحد را در شرایط تورمی فعلی کاهش قابل توجهی می دهد .

|

امیدواریم با همکاری و هم‌افزایی با تولیدکنندگان موفق داخلی بتوانیم از ظرفیت این صنایع در پیشبرد پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن برخوردار شویم .

|

نظرات کاربران