در حال بارگذاری ...

تامین ۴۸ هزار هکتار زمین در محدوده شهرها

حدود ۴۸ هزار هکتار زمین توسط سازمان ملی زمین و مسکن برای طرح نهضت ملی مسکن در محدوده شهرها تامین شده و مابقی ۴ میلیون واحد از سوی شرکت عمران شهرهای جدید ، شرکت بازآفرینی شهری ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بخش خصوصی به صورت خودمالک احداث خواهد شد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از تامین ۴۸ هزار هکتار زمین در محدوده شهرها برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم خبر داد که این رقم جدا از زمین‌های شهرکی و روستایی است .

ارسلان مالکی در جلسه اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی که به دعوت وزارت راه و شهرسازی در مشهد برگزار شد ، گفت : براساس برنامه‌های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی از مجموع ۴ میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد برعهده سازمان ملی زمین و مسکن قرار داشت که برنامه‌ریزی تامین زمین تمامی این واحدها انجام شده است .

مالکی ادامه داد : بر این اساس حدود ۴۸ هزار هکتار زمین توسط سازمان ملی زمین و مسکن برای طرح نهضت ملی مسکن در محدوده شهرها تامین شده و مابقی ۴ میلیون واحد از سوی شرکت عمران شهرهای جدید ، شرکت بازآفرینی شهری ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بخش خصوصی به صورت خودمالک احداث خواهد شد .

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین قانون جهش تولید مسکن را یکی از قوانین بالادستی و لازم‌الاتباع برای دولت دانست که ظرفیت‌های زیادی برای تامین مسکن متقاضیان مسکن فراهم می‌کند . بر اساس ماده ۱۱ این قانون بیش از ۸۲ هزار هکتار از اراضی مستعد توسعه شهری جهت الحاق به محدوده شهرها شناسایی شده است .

مالکی همچنین اعلام کرد : در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن مبنی بر تحویل زمین‌های مازاد دستگاه‌های دولتی و انتقال اسناد مالکیت آن برای اختصاص به طرح نهضت ملی مسکن به سازمان حدود ۵ هزار و ۹۰۰ هکتار زمین به سازمان ملی زمین و مسکن منتقل شده است .

وی همچنین از شناسایی بیش از ۴ هزار هکتار از اراضی واقع در شهرها و شهرهای جدید جهت تغییر کاربری طبق ماده ۸ قانون جهش تولید مسکن و موافقت با تغییر کاربری حدود یک هزار و ۶۰۰ هکتار از آن توسط شورای عالی شهرسازی و معماری و سایر مراجع ذی‌صلاح خبر داد .

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن همچنین از تحصیل ۱۵۲ هزار و ۲۱۸ هکتار زمین در داخل محدوده و حریم شهرها خبر داد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از توافق این سازمان با بنیاد مستضعفان جمهوری اسلامی برای اختصاص ۷۹ هکتار زمین برای ...

|

شهر عسگران فاقد اراضی دولتی مناسب در محدوده و حریم جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن است لذا با تعاملات صورت گرفته با شهرداری قطعه زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع در قالب تهاتر با سایت ۱۸.۷ هکتاری کارگاهی از شهرداری خریداری و جهت اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن در این شهر پیش بینی شد .

|

سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها شده است که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است .

|

امیدواریم با همکاری و هم‌افزایی با تولیدکنندگان موفق داخلی بتوانیم از ظرفیت این صنایع در پیشبرد پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن برخوردار شویم .

|

در مجموع یک‌هزار و ۶۳۲ پروژه آماده سازی به مساحت بیش از ۵۱ هزار هکتار در کشور آغاز شده که ظرفیت واحدپذیری این پروژه‌ها بیش از یک میلیون و ۵۶۵ هزار واحد مسکونی است .

|

نظرات کاربران