در حال بارگذاری ...

اولویت بخشی به توسعه درونی و استفاده از ظرفیت بافت فرسوده به شرط رعایت سرانه شهری ضروری است

محرومیت زدایی و بهره مندی محلات کمتر برخوردار و هدف باز آفرینی شهری از خدمات روبنایی و زیربنایی به میزان متوسط محلات برخوردار همان شهر، مورد هدف سند ملی بازآفرینی شهری و سند ملی ساماندهی و توانمندسازی مسکن سکونتگاهای غیر رسمی است که نیاز به توجه و حمایت جدی مجلس شورای اسلامی دارد و برای تحقق آن لازم است قریب به ۱۲ هزار پروژه توسط دستگاه های مختلف به اجرا برسد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در دیدار اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت : اولویت بخشی به توسعه درونی و استفاده از ظرفیت بافت فرسوده به شرط رعایت سرانه شهری ضروری است .

محمد آیینی در جلسه اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی که به دعوت وزارت راه و شهرسازی در مشهد برگزار شد ، ضمن بیان موقعیت های کشور در حوزه نوسازی مسکن و محرومیت زدایی باز آفرینی شهری ، اولویت بخشی به توسعه درونی و استفاده از ظرفیت بافت های فرسوده در تامین مسکن کشور را راهکار اصلی عنوان و بر ارتقای سهم این بخش در خانه دارد کردن مردم تاکید کرد .

آیینی همچنین افزود : به منظور اتمام بهسازی و آسفالت معابر خاکی با مشارکت شهرداری ها در ۲ سال خواستار افزایش سهم بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری در بهرمندی از منابع قیر رایگان برای اتمام بهسازی و آسفالت معابر خاکی محلات بازآفرینی شهری و اختصاص سهم ویژه در این زمینه ایم .

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد : محرومیت زدایی و بهره مندی محلات کمتر برخوردار و هدف باز آفرینی شهری از خدمات روبنایی و زیربنایی به میزان متوسط محلات برخوردار همان شهر ، مورد هدف سند ملی بازآفرینی شهری و سند ملی ساماندهی و توانمندسازی مسکن سکونتگاهای غیر رسمی است که نیاز به توجه و حمایت جدی مجلس شورای اسلامی دارد و برای تحقق آن لازم است قریب به ۱۲ هزار پروژه توسط دستگاه های مختلف به اجرا برسد .

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : در دولت سیزدهم در حوزه محرومیت‌زدایی و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی بیش از ۳ هزار کیلومتر معابر خاکی محلات کمتر برخوردار سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده در ۵۳۰ شهر با تأمین قیر رایگان آسفالت شد . همچنین ۸۴۰ پروژه روبنایی شامل پروژه‌های آموزشی ، درمانی ، ورزشی ، انتظامی ، فرهنگی و مذهبی و پروژه زیربنایی شامل اصلاح و توسعه شبکه‌های آب و فاضلاب و برق و بهسازی معابر و غیره از مجموع یک هزار و ۲۴۵ پروژه در دست اقدام به اتمام رسید و مورد بهره‌برداری قرار گرفت .

معاون وزیر راه و شهرسازی در بیان اقدامات شرکت بازآفرینی شهری ایران در دولت سیزدهم در بخش نوسازی مسکن ، گفت : با بهره‌گیری از بسته‌های تشویقی شهرسازی، مالی، اداری و تسهیل مجوزها، بیش از ۱۰۰ هزار بنای فرسوده و لرزان برچیده شد. همچنین صدور پروانه نوسازی برای حدود ۳۰۰ هزار واحد مسکونی و اتمام و بهره‌برداری از ۱۰۴ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده و صدور سالانه ۹۶ هزار پروانه نوسازی در بافت‌های فرسوده از جمله اقداماتی است که در این حوزه به ثمر نشست .

گفتنی است خراسان رضوی در صدور پروانه ساختمانی در محلات فرسوده مقام دوم کشور را دارد .




مطالب مرتبط

سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

|

افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

|

نشست‌های برگزار شده توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران شامل موضوعاتی حول محور سیاست‌های نوسازی مسکن با رویکرد محله‌ای، تامین مسکن در بافت‌های فرسوده ، جلوگیری از گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی و نوآوری در بازآفرینی محلات شهری با حضور اساتید دانشگاه و فرهیختگان بوده است .

|

در شهرضا هزار و ۱۹۷ واحد مسکونی بر روی رشته قنات قرار دارند اما این ۱۹۶ واحد در نقطه قرمز واقع شده‌اند ، بنابراین از تمام سازمان‌های مرتبط خواهشمندم برای جا به جایی ساکنان این واحدها همکاری کنند .

|

جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

|

نظرات کاربران