در حال بارگذاری ...

رشد ۵۰ درصدی تسهیلات ساخت مسکن در ۳ ماه نخست امسال

در سال ١۴٠٣ ، پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی احداثی در قالب صنعتی‌سازی ، ساختمان‌های سبز و واحدهای احداثی با استفاده از مصادیق کاهش مصرف انرژی در اولویت قرار دارد و مشوق‌هایی در این زمینه در نظر گرفته شده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل بانک مسکن از امضای قرارداد ساخت ۲۹ هزار و ۸۷ واحد مسکونی به مبلغ بیش از ۱۲۹ هزار و ۹۷۵ میلیارد ریال در شعب بانک مسکن از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان خردادماه و رشد ۵۰ درصدی مبلغ تسهیلات منعقده نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۲ خبر داد .

سید عباس حسینی گفت : از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا روز بیست و هشتم تیرماه ، مجموعاً قرارداد تسهیلاتی ۳۳ هزار و ۸۲۰ واحد مسکونی به ارزش بیش از ۱۴۴ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال به عنوان قرارداد اولیه و متمم قرارداد نهضت ملی توسط بانک مسکن منعقد شده است .

مدیرعامل بانک مسکن افزود : در سال ۱۴۰۳ و در اجرای سیاست‌های اعتباری مصوب بانک برای مشتریان ، سقف تسهیلات اعطایی ساخت مسکن به سازندگانی که از روش‌های نوین ساخت و فناوری استفاده می‌کنند ؛ برای هر واحد در شهرهای تهران ، اصفهان ، شیراز ، مشهد ، تبریز ، کرج ، اهواز ، بندرعباس ، بوشهر ، قم ، ساری و رشت ۱۰ میلیارد ریال ، سایر مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۹ میلیارد ریال و سایر شهرها هشت میلیارد ریال است که به مرور و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها به سازندگان پرداخت می‌شود .

حسینی با اشاره به تجربه کشورهای موفق در حوزه تولید انبوه مسکنِ باکیفیت و استاندارد و مقاوم در برابر زلزله و حوادث غیرمترقبه توسط دانش‌بنیان‌ها ، ریسک سرمایه‌گذاری در اقتصادهای مقاوم دانش‌بنیان را بسیار پایین دانست و گفت : سیاست‌های اعتباری بانک مسکن در حمایت از به‌کارگیری فناوری‌های نوین در ساخت‌وساز باکیفیت و استاندارد با تاکید بر معماری اصیل ایرانی اسلامی طرح‌ریزی شده است .

وی ادامه داد : در سال ١۴٠٣ ، پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی احداثی در قالب صنعتی‌سازی ، ساختمان‌های سبز و واحدهای احداثی با استفاده از مصادیق کاهش مصرف انرژی در اولویت قرار دارد و مشوق‌هایی در این زمینه در نظر گرفته شده است .




مطالب مرتبط

با توجه به آنکه سهمیه ۳۵۰ میلیون تومانی سال ۱۴۰۲ به ازای هر واحد و معرفی به بانک‌های عامل تا خردادماه امسال به اتمام می‌رسد ، پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن تا ۴۰۰ میلیون تومان را آماده کرده‌ایم که به دولت ارائه خواهد شد .

|

در سال گذشته قرارداد تسهیلات ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی به مبلغ ۸۳ همت منعقد شد . در سال گذشته همچنین ۱۳۰ هزار و ۳۷ واحد تسهیلات تعمیر مسکن به مبلغ ۱۴ همت توسط بانک مسکن دریافت کردند .

|

در سال گذشته برای تحقق اهداف و افزایش توانمندی مسئولان و همکاران مدیریت‌ها و شعب ، اختیاراتی را به آنها تفویض کردیم و برآنیم تا در سال جدید نیز با تداوم این رویکرد ، اختیارات بیشتری را در چارچوب قوانین و مقررات و در جهت افزایش بهره وری و خدمت رسانی به مشتریان عزیز و انجام ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با تاکید بر افزایش فعالیت پروژه ها ، دستور پیگیری مطالبات پیمانکاران شهر جدید پرند از بانک ...

|

از ۱۹۰۳۷۳ متقاضی تایید نهایی شده نهضت ملی مسکن تاکنون برای ۱۱۹۶۰۲ متقاضی افتتاح حساب انجام شده و به پروژه های مسکن تهران متصل شده اند که شامل پروژه های اداره کل راه و شهرسازی ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرهای جدید پرند و پردیس می‌شود .

|

نظرات کاربران