در حال بارگذاری ...

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بخش مسکن با ایجاد ساختار شبکه‌ای

به دنبال این هستیم که با همکاری شرکت‌های چینی ، تکنولوژی‌های اجرایی جدید ساختمان‌سازی را وارد کشور کنیم و در این زمینه چند شرکت چینی از پروژه‌های ساختمان کشور از جمله پرند و پردیس بازدید کردند ؛ در مذاکره با چینی‌ها پتانسیل خوبی در این شرکت‌ها برای تکنولوژی‌های اجرایی در کشورمان دیدیم که سنگ بنای این مشارکت‌ها از بیش از یک سال پیش گذاشته شد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اعلام حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد : حمایت ما از شرکت‌های دانش‌بنیان نباید تنها مالی و تسهیلاتی باشد، بلکه در حمایت‌ها به دنبال ایجاد پلتفرم‌هایی برای تغییر ساختار بروکراسی و رسیدن به ساختار شبکه‌ای هستیم تا بتوانیم از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها به خوبی استفاده کنیم .

سعید غفوری در نشست تخصصی کنسرسیوم‌های فناور و دانش‌بنیان صنعتی‌سازی مسکن گفت : استفاده از اقتصاد دانش بنیان و حمایت از رشد تولید دانش‌بنیان‌ها به ویژه در بخش عمران و ساختمان و مسکن کشور مورد تاکید رهبر انقلاب است و امروز نیز با همین هدف و ارائه برخی از دستاوردها در این بخش میزبان کنسرسیوم‌های شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور هستیم که در این زمینه تفاهم‌نامه منعقد کنیم .

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه احداث یک هزار واحد از واحدهای نهضت ملی و پروژه‌های مشارکتی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها را در برنامه داریم ، گفت : حمایت ما از شرکت‌های دانش‌بنیان تنها مالی و تسهیلاتی نیست بلکه در حمایت‌ها به دنبال ایجاد پلتفرم‌هایی هستیم که ساختار بروکراسی را تغییر دهیم و به ساختار شبکه‌ای برسیم که بتوانیم از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها استفاده کنیم .

غفوری هدف از مشارکت دانش‌بنیان‌ها را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن و سایر شیوه‌های ساخت ، کاهش زمان ساخت ، کاهش قیمت تمام شده و کیفی سازی عنوان کرد و افزود : برای خروجی بهتر ، مقاوم‌سازی بیشتر ساختمان‌ها و از همه مهم‌تر کاهش هزینه تمام شده به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان می‌رویم .

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از ورود شرکت‌های چینی به ساختمان سازی در بخش صنعتی سازی نوین و تکنولوژی اجرایی جدید در حوزه ساخت خبر داد و گفت : در موضوع ساخت مسکن هیچ نیازی به ورود شرکت‌های خارجی از جمله شرکت‌های چینی نداریم ، اما موضوع مهم استفاده از تکنولوژی‌های اجرایی جدید در دنیا است که در این بخش با برخی کشورها تعامل خواهیم داشت .

وی افزود : به دنبال این هستیم که با همکاری شرکت‌های چینی ، تکنولوژی‌های اجرایی جدید ساختمان‌سازی را وارد کشور کنیم و در این زمینه چند شرکت چینی از پروژه‌های ساختمان کشور از جمله پرند و پردیس بازدید کردند ؛ در مذاکره با چینی‌ها پتانسیل خوبی در این شرکت‌ها برای تکنولوژی‌های اجرایی در کشورمان دیدیم که سنگ بنای این مشارکت‌ها از بیش از یک سال پیش گذاشته شد .

غفوری با بیان اینکه برخی از این تکنولوژی‌ها به شکل ساختمان‌های پیش‌ساخته است ، گفت : این تکنولوژی وارد بخش عملیاتی و در کارخانه می‌شود که در تلاش هستیم بتوانیم این تکنولوژی را با تجربه داخلی آمیخته کنیم و به اهداف خود در زمینه ورود تکنولوژی‌های اجرایی جدید برسیم .




مطالب مرتبط

سرعت ساخت در تولید نوظهور بسیار بالاست و باید تامین مالی هم سریع باشد و ساخت نمی‌تواند معطل تامین مالی باشد .

|

مقرر است تا بر اساس توان و ظرفیت‌های این کنسرسیوم‌ها که در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان شکل گرفته است از تکنولوژی‌ها و محصولات دانش‌بینان در حوزه نهضت ملی مسکن به ویژه در پروژه‌های مشارکتی در استان‌ها استفاده شود .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با تاکید بر افزایش فعالیت پروژه ها ، دستور پیگیری مطالبات پیمانکاران شهر جدید پرند از بانک ...

|

این مدل به‌صورت نمونه یکی از فناوری‌های ساختمانی سریع الاحداث و پیش‌ساخته دارای تایید فنی از مرکز و با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدکننده مصالح ساختمانی در تمامی مراحل ساخت ، ساخته خواهد شد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهر جدید بهارستان بازدید کرد ...

|

نظرات کاربران