در حال بارگذاری ...
  • جرائم حوزه اراضی ملی استان اصفهان ۵۳ درصد کاهش یافت

    بر اساس آمارهای به دست آمده در چهار ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ شاهد کاهش ۵۳ درصدی در تعداد تعرض و تصرف زمین‌خواران و افراد سودجو نسبت به اراضی ملی و دولتی استان اصفهان بوده‌ایم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : با تلاش‌های به عمل آمده در حوزه حفاظت اراضی ملی ، امسال در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۲ ، شاهد کاهش ۵۳ درصدی در تعداد تعرض و تصرف زمین‌خواران و افراد سودجو نسبت به اراضی ملی استان اصفهان بوده‌ایم .

    علیرضا قاری قرآن اظهار کرد : با دقت ، هوشیاری و تلاش مجموعه فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان ، اقدامات پیشگیرانه موثر در طول شبانه روز به ویژه ایام تعطیلات در جهت جلوگیری از تعرض به اراضی ملی در سطح استان اصفهان به عمل آمده است . اجرای طرح‌های تشدید حفاظت اراضی ملی و دولتی استان و همچنین پشتیبانی خوب مجموعه قضایی و انتظامی استان اصفهان موجب امنیت پایدار در راستای حفظ بیت‌المال در این حوزه شده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد : بر اساس آمارهای به دست آمده در چهار ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ شاهد کاهش ۵۳ درصدی در تعداد تعرض و تصرف زمین‌خواران و افراد سودجو نسبت به اراضی ملی و دولتی استان اصفهان بوده‌ایم .

    وی بیان کرد : در چهار ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۶ فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی استان اصفهان واقع شده بود که مورد رفع تصرف قرار گرفت در حالی که این تعداد در سال جاری ۱۷ فقره بوده است .

    قاری قرآن گفت : امسال با تلاش‌های عوامل یگان حفاظت اراضی استان اصفهان ، ۱۴.۶ هکتار زمین دولتی و ملی در سطح استان رفع تصرف شده است . ۷.۶ هکتار از این اراضی از طریق اجرای احکام قضایی و قلع قمع و خلع ید بوده و مابقی از طریق رفع تصرف فوری از چنگال متصرفان خارج و به بیت‌المال بازگردانده شد .

     




    مطالب مرتبط

    مردم عزیز استان اصفهان در صورت مشاهده موارد مشکوک تعرض و یا تصرف به اراضی ملی و دولتی می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز (۲۴ ساعته) با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ موضوع را گزارش کنند تا عوامل یگان حفاظت اراضی استان در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام دهند .

    |

    در ۳ سال اخیر ، ۴۷۵.۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی در گستره شهرهای استان اصفهان ، با هوشیاری و تلاش عوامل یگان حفاظت اراضی استان از چنگال متصرفات خارج و رفع تعرض شد . بازگشت این اراضی به بیت‌المال با اجرای ۹۴ فقره حکم قطعی قضایی و ۲۸۰ مورد رفع تصرف فوری انجام شده است .

    |

    در راستای رویکرد پیشگیرانه ، تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی هم در سطح ادارات شهرستان‌ها و هم در ستاد اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان به‌صورت شبانه‌روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به‌محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با ...

    |

    با توجه به کمبود زمین در شهرهای استان اصفهان ، برای تأمین اراضی مورد نیاز از طریق توافق با مالکین خصوصی و همچنین الحاق اراضی دولتی به محدوده شهرها اقداماتی در دست انجام است تا به لطف خدا بتوانیم به‌تمامی افراد مشمول جوانی جمعیت و خانوارهای دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال زمین رایگان ...

    |

    از ۲۴۳ هزار واحد مسکن سهمیه استان اصفهان در طرح نهضت ملی مسکن برای ساخت ۱۰۳ هزار واحد تاکنون زمین تأمین شده ، مابقی ۴۵ هزار واحد در قالب خود مالکی و ۳۵ هزار واحد در قالب احیای بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری اجرا می‌شود .

    |

    نظرات کاربران