در حال بارگذاری ...
  • ۱۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان تا پایان سال جاری تحویل متقاضیان داده می‌شود

    اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان نسبت به اجرای سریع پروژه‌های نهضت ملی مسکن بسیار تاکید دارد . تکمیل آورده متقاضیان و تزریق به موقع تسهیلات بانکی در اتمام طرح‌های نهضت ملی مسکن نقش موثری دارد البته در کنار تسریع در اتمام پروژه‌ها به کیفیت آنها نیز توجه لازم صورت می‌گیرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان تخصیص پروژه شده است ، گفت : از این تعداد تا پایان سال جاری بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی تحویل متقاضیان داده می‌شود .

    جعفر قزوینیان با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن بزرگ‌ترین طرح عمرانی در حال اجرا در کشور است ، گفت : طی چهار سال در طرح نهضت ملی مسکن ۶۸ هزار و ۱۱۲واحد مسکونی در قالب ملکی ، استیجاری، مسکن روستایی در استان زنجان تولید خواهد شد که از این تعداد ۴۸ هزار و ۱۱۲ واحد شهری و ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی است . سهم استان زنجان از برنامه چهار ساله و ساخت واحد مسکونی در بخش شهری در سه قالب خودمالکی، بازآفرینی شهری و حمایتی ساخته خواهد شد و برنامه تولید مسکن شهری در قالب بخش خصوصی (خودمالکی ۱۲ هزار و ۲۸ واحد مسکونی) مشخص شده و در محلات هدف بازآفرینی شهری نیز ۹ هزار و ۲۱ واحد است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت : سهم کل استان از برنامه چهار ساله تولید مسکن شهری در قالب مسکن حمایتی توسط دولت ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی تعیین شده و تاکنون بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان تخصیص پروژه شده است .

    قزوینیان با بیان اینکه از این تعداد تا پایان سال جاری حدود بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی تحویل متقاضیان داده می‌شود ، تاکید کرد : از این تعداد ۵ هزار و ۳۸۵ واحد در سایت کوی زیتون در غرب شهر زنجان و ۵ هزار و ۱۶۶ واحد هم در سایت کوی زنگان در شرق زنجان و تعداد محدودی هم در شهرستان‌های استان با تکمیل زیر ساخت‌ها تحویل متقاضیان داده می‌شود .

     پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان از ۴۰ درصد تا ۱۰۰ درصد است

    وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان از اردیبهشت ماه سال جاری تحویل تعدادی از واحدهای مسکونی در شرق و غرب بر اساس تعهدی که داده شده آغاز شده است و این رویه همچنان ادامه دارد ، گفت : پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان از ۴۰ درصد تا ۱۰۰ درصد است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ، با بیان اینکه تکمیل زیر ساخت‌ها زمان بر است، افزود: متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن و تحویل واحدها پیگیر تکمیل هر چه سریع زیرساخت‌های آب ، برق ، گاز ، فاضلاب و آسانسور هستیم .

    قزوینیان ، با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن کار بسیار سنگین و سختی است و تعداد پروژه‌ها زیاد است ، بیان داشت : مردم را درک می‌کنیم و سعی خواهیم کرد متقاضیان خیلی سریع در واحدهای مسکونی خود اسکان کنند .

    وی با بیان اینکه حجم بالای کار و تحویل واحدها در اسرع وقت ، تلاش نیروها را مضاعف کرده است ، گفت : اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان نسبت به اجرای سریع پروژه‌های نهضت ملی مسکن بسیار تاکید دارد . تکمیل آورده متقاضیان و تزریق به موقع تسهیلات بانکی در اتمام طرح‌های نهضت ملی مسکن نقش موثری دارد البته در کنار تسریع در اتمام پروژه‌ها به کیفیت آنها نیز توجه لازم صورت می‌گیرد .

    قزوینیان ، با تاکید بر اینکه تامین زیر ساخت‌ها متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها و تحویل واحدها اجرا می‌شود ، بیان داشت : پیگیری لازم نسبت به تسریع در تامین زیر ساخت‌ها از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان صورت می‌گیرد و در این راستا خوشبختانه در بخش تامین گاز به پروژه‌ها وضعیت بهتر است و در بخش برق عقب ماندگی را شاهد هستیم و در بخش اجرای آب و فاضلاب نسبتاً پیشرو هستیم و قابل ذکر است تامین زیر ساخت‌ها پروژه به پروژه متفاوت است .




    مطالب مرتبط

    متقاضیان خسته شده اند و باید تدبیری برای حل مشکلات اندیشیده شود ، متقاضیان مسکن ملی به ما اعتماد کردند و باید رضایتمندی لازم کسب شود و برای تحقق این مهم شبکه بانکی و تمام دستگاه هایی که می توانند در کاهش مشکلات موثر باشند وارد کار شوند .

    |

    در صورت کم کاری سازندگان و پیمانکاران در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان برخورد لازم انجام خواهد شد چرا که اداره کل راه و شهرسازی استان نماینده متقاضیان است و نسبت به اجرای سریع پروژه‌ها و تحویل سریع و به موقع واحدهای مسکونی بسیار جدی است .

    |

    تاکنون برای ۵۸ هزار و ۹۲۸ واحد زمین اختصاص یافته ، تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد دارای قرارداد ساخت و ۹ هزار و ۹۲۵ واحد دارای قرارداد مشارکت مدنی است .

    |

    امروز خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته در اداره کل و رفع موانع و مشکلات ، پروژه با سرعت خوبی در حال اجرا است و با بررسی و ارزیابی های صورت گرفته، پیشرفت اجرایی پروژه چشمگیر است اما باید همچنان به آن سرعت داد تا در کم ترین زمان ممکن متقاضیان بتوانند واحدهای مسکونی خود را تحویل ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان ، با بیان اینکه ۵ هزار و ۵۵۸ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن ...

    |

    نظرات کاربران