در حال بارگذاری ...

تامین ۷ هزار مترمربع زمین برای طرح نهضت ملی مسکن شهر عسگران

شهر عسگران فاقد اراضی دولتی مناسب در محدوده و حریم جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن است لذا با تعاملات صورت گرفته با شهرداری قطعه زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع در قالب تهاتر با سایت ۱۸.۷ هکتاری کارگاهی از شهرداری خریداری و جهت اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن در این شهر پیش بینی شد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون از تامین ۷ هزار مترمربع زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن شهر عسگران خبر داد .

سعید کاشفی اظهار کرد : براساس مصوبات هیات نمایندگی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و پس از اخذ مصوبه هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن یک قطعه زمین به مساحت ۱۸.۷ هکتار از اراضی راه و شهرسازی به منظور احداث کارگاه‌های مزاحم شهری واگذار شد . کاربری این زمین در کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان اصفهان مورد موافقت واقع و پس از طرح در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تصویب و ابلاغ شد و جهت احداث مجموعه کارگاه های مزاحم شهری به شهرداری عسگران واگذار شده است .  

رئیس اداره راه و شهرسازی تیران و کرون عنوان کرد : شهرداری عسگران نسبت به تهیه طرح تفکیکی این سایت اقدام کرده و در حال پیگیری تصویب طرح پیشنهادی در کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان است .  

وی با بیان اینکه در این واگذاری از ظرفیت قانون جهش تولید مسکن ، جهت تامین بخشی از اراضی طرح نهضت ملی مسکن استفاده شده است ، گفت : شهر عسگران فاقد اراضی دولتی مناسب در محدوده و حریم جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن است لذا با تعاملات صورت گرفته با شهرداری قطعه زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع در قالب تهاتر با سایت ۱۸.۷ هکتاری کارگاهی از شهرداری خریداری و جهت اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن در این شهر پیش بینی شد . 

کاشفی با بیان اینکه قرارداد واگذاری به شهرداری ابلاغ شده است ، افزود : پس از تغییر نمایندگی سند مالکیت زمین ۷ هزار مترمربعی شهرداری به نام راه و شهرسازی ، تغییر کاربری اداری به مسکونی به همراه طرح تفکیکی آن که شامل ۲۸ پلاک مسکونی و حدود یک هزار مترمربع فضای سبز است در کمیسیون ماده ۵ مصوب شد .  

وی گفت : به لطف خدا با این اقدام ، بخشی از مشکل زمین طرح نهضت ملی مسکن شهر عسگران مرتفع شده است . 




مطالب مرتبط

این شهر فاقد اراضی دولتی مناسب در محدوده و حریم جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن است لذا پیگیری و اقدامات لازم در راستای تأمین زمین مورد نیاز به عمل آمده است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از توافق این سازمان با بنیاد مستضعفان جمهوری اسلامی برای اختصاص ۷۹ هکتار زمین برای ...

|

حدود ۴۸ هزار هکتار زمین توسط سازمان ملی زمین و مسکن برای طرح نهضت ملی مسکن در محدوده شهرها تامین شده و مابقی ۴ میلیون واحد از سوی شرکت عمران شهرهای جدید ، شرکت بازآفرینی شهری ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بخش خصوصی به صورت خودمالک احداث خواهد شد .

|

سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

|

سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها شده است که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است .

|

نظرات کاربران