در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف ۱۴ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان اهواز

    صیانت از اراضی ملی و دولتی و پیشگیری از تصرف آنها خارج از ساعات اداری و در ایام تعطیل به صورت مستمر انجام می شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از رفع تصرف ۱۴ هزار و ۶۵۰ متر مربع از اراضی ملی شهرستان اهواز در تیرماه سال جاری خبر داد .

    مرتضی میثاقی افزود : تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در گستره استان و شهرستان اهواز ، روزانه ، اراضی ملی و دولتی تحت پوشش را رصد می‌کنند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند . در تیرماه سالجاری تعداد ۸ مورد رفع تصرف اراضی ملی به ارزش بیش از ۱ هزار و ۸۱۴ میلیارد ریال انجام شده است .

    وی با اشاره به اهمیت و رسالت مهم حفاظت از اراضی و سرمایه های ملی افزود : صیانت از اراضی ملی و دولتی و پیشگیری از تصرف آنها خارج از ساعات اداری و در ایام تعطیل به صورت مستمر انجام می شود .

    معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اظهار کرد : در همین راستا سامانه ۱۶۵۶ یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن به صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و اطلاعات مردمی در ارتباط با تصرف اراضی ملی و دولتی راه اندازی شده و آماده دریافت گزارش های مردمی است .




    مطالب مرتبط

    عوامل یگان حفاظت اراضی استان با قاطعیت تمام ، مقابل افراد سودجو و فرصت‌طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت‌المال را کوتاه می‌کنند و همچنین به صورت مستمر و شبانه‌روزی ، تحرکات احتمالی در اراضی دولتی و ملی استان را رصد کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف ، موضوع را ...

    |

    اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بر اساس ماهیت کاری از جمله دستگاه‌هایی است که اراضی زیادی در اختیار دارد و بر همین اساس تثبیت مالکیت برای این دستگاه بسیار اهمیت دارد ، به همین دلیل اداره کل ثبت اسناد خوزستان برای تثبیت و سنددار کردن زمین‌های این ارگان به طور جدی ورود کرده است .

    |

    عوامل یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی با قاطعیت تمام ، مقابل افراد سودجو و فرصت‌طلب ایستاده و دست متجاوزان به اراضی عمومی و بیت‌المال را کوتاه می‌کنند .

    |

    برای این طرح حدود ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین موردنیاز است که‌ در این راستا، ۳ هزار و ۲۸۰ هکتار زمین و بیش از ۹۰ درصد درخواست متقاضیان ، در همان شهر یا شهرهای همجوار در سطح استان تامین شده است .

    |

    در حال حاضر اولویت شهرستان گتوند ، رسیدگی به مبادی ورودی به شهر و راه‌های اصلی منتهی به شهرهای دیگر این شهرستان است. با تلاش و پیگیری انجام شده، بلوار ورودی شهر به طول ۳ کیلومتر با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید . البته ارزش روز این محور ۱۰۰ میلیارد تومان است .

    |

    نظرات کاربران