در حال بارگذاری ...

توسعه بافت تاریخی ۳۳۲ هکتاری استان گلستان با تصویب بسته تشویقی

وزارت راه و شهرسازی برای حفظ بافت تاریخی برنامه‌های مختلفی را اجرا کرده که از جمله این برنامه‌ها ارائه تسهیلات مالی برای مرمت و بازسازی بناهای تاریخی و آگاهی‌بخشی به مردم در مورد اهمیت حفظ بافت تاریخی است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به وجود ۳۳۲ هکتار بافت تاریخ در استان گفت : با تصویب بسته های تشویقی بافت تاریخی در جلسه شورایعالی شهرسازی ، شاهد توسعه بافت تاریخی استان خواهیم بود .

سید محمد حسینی اظهار کرد : یکی از مهم‌ ترین اقدامات وزارت راه و شهرسازی در حوزه بافت تاریخی، مرمت و بازسازی بناهای تاریخی است که اعتبارات ویژه‌ای برای این امر اختصاص یافته است . بافت تاریخی یکی از مهمترین سرمایه های فرهنگی و اجتماعی کشور است که باید با دقت و حساسیت حفظ و احیا شود .

حسینی ادامه داد : وزارت راه و شهرسازی برای حفظ بافت تاریخی برنامه‌های مختلفی را اجرا کرده که از جمله این برنامه‌ها ارائه تسهیلات مالی برای مرمت و بازسازی بناهای تاریخی و آگاهی‌بخشی به مردم در مورد اهمیت حفظ بافت تاریخی است .

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین گفت : در پنجمین جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران بسته تشویقی بافت‌های تاریخی با عنوان راهکارهای تشویقی احیا و تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی، با هدف حمایت از رونق ‌بخشی و ارتقای کیفیت سکونت در بافت‌های تاریخی ، به تصویب رسید .

وی با بیان اینکه این اقدام تاثیر مثبتی بر توسعه بافت تاریخی گلستان دارد ، گفت : در استان گلستان مجموعاً ۳۳۲ هکتار بافت تاریخی وجود دارد .

حسینی در ادامه تصریح کرد : پیش از این برای توسعه بافت‌های فرسوده کشور ، بسته تشویقی ۱۹ بندی مصوب شده بود که این امر نقش اثرگذاری در ارتقای توانمندی های محلات هدف بازآفرینی شهری داشته است .




مطالب مرتبط

در کمیسیون ماده پنج استان یک ضرب الاجل برای مالکان این اراضی در نظر گرفته شده که چنانچه پیش از موعد مقرر نسبت به دریافت پروانه از شهرداری و احداث بنا اقدام کنند ، زمین آن‌ها از طرح خارج خواهد شد .

|

بر اساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران ، استان گلستان طی سه سال تعهد صدور هشت هزار و ۷۰۵ پروانه نوسازی را در محلات هدف بازآفرینی دارد . در حال حاضر شش هزار و ۳۳۲ پروانه برای واحدهای مسکونی در این محلات صادر شده و سه هزار و ۷۹ واحد نوسازی شده مردمی ...

|

در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز توجه زیادی به تخصیص سرانه‌های عمومی شده و بخش قابل توجهی از اراضی به این امر اختصاص یافت .

|

اعتبار تخصیص یافته برای این دوره‌های مهارتی از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران در سال ۱۴۰۲ می‌باشد . تاکنون ۷۸ نفر با عملکرد شش هزار و ۹۶۰ نفرساعت مهارت‌های آموزشی لازم را کسب کرده اند .

|

در راستای مصوبه شورای مسکن استان مبنی بر تعیین تکلیف سازندگانی که مطابق برنامه اجرایی پیش نمی روند ، در این جلسه مقرر شد ، سازندگان پروژه ۱۲۶۰ واحدی نهضت ملی مسکن آسایش گرگان ، طی زمان تعیین شده به برنامه خود عمل کنند . در غیر این صورت قرارداد اداره کل با این سازنده خاتمه می ...

|

نظرات کاربران