در حال بارگذاری ...

ابلاغ طرح تفصیلی ۳۹ شهر استان اصفهان

امسال تاکنون طرح تفصیلی شهرهای دستگر و دهق ابلاغ شده ، در سال ۱۴۰۲ طرح تفصیلی ۶ شهر شامل (فرخی ، کوهپایه ، دهاقان ، بافران ، شهرضا ، شاپورآپاد) و در سال ۱۴۰۱ طرح تفصیلی هفت شهر شامل (پیربکران ، داران ، سفیدشهر ، رضوانشهر ، گلشهر ، گوگد و کاشان) ابلاغ شده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : طرح تفصیلی ۳۹ شهر استان اصفهان ابلاغ شده و تعداد ۶ طرح تفصیلی نیز آماده ابلاغ است .

علیرضا قاری‌قرآن در خصوص وضعیت طرح‌های تفصیلی شهرهای استان اظهار کرد : از ۱۱۴ شهرِ استان اصفهان ، تعداد ۱۰۱ شهر مشمول نظام تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی هستند . در این استان هم‌اکنون طرح تفصیلی ۳۹ شهر ابلاغ شده که ۲۱ طرح آن مربوط به بعد از سال ۱۳۹۷ است . تعداد ۶ طرح تفصیلی آماده ابلاغ بوده و طرح تفصیلی ۱۱ شهر در کمیسیون ماده ۵ موضوع قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسیده که فرآیند قانونی ابلاغ آنها در حال انجام است .

وی بیان کرد : مراحل تهیه طرح تفصیلی ۱۹ شهرِ استان نیز پایان یافته که در دستور کار بررسی در جلسات آتی کمیسیون ماده ۵ بوده همچنین طرح تفصیلی ۱۴ شهرِ دیگر در مراحل بررسی در جلسات کمیته‌های کارشناسی قرار دارند .

قاری‌قرآن در خصوص طرح‌های تفصیلی ابلاغ شده در سال‌های اخیر اظهار کرد : امسال تاکنون طرح تفصیلی شهرهای دستگر و دهق ابلاغ شده ، در سال ۱۴۰۲ طرح تفصیلی ۶ شهر شامل (فرخی ، کوهپایه ، دهاقان ، بافران ، شهرضا ، شاپورآپاد) و در سال ۱۴۰۱ طرح تفصیلی هفت شهر شامل (پیربکران ، داران ، سفیدشهر ، رضوانشهر ، گلشهر ، گوگد و کاشان) ابلاغ شده است .

وی خاطرنشان کرد : استان اصفهان دارای تنوع کاملی از سلسله مراتب طرح‌های توسعه فرا شهری و شهری است ، طرح‌های توسعه فرا شهری طرح‌هایی هستند که سیاست‌های توزیع جمعیت ، فعالیت و همچنین پهنه‌های عملکردی و کاربری اراضی را در سطوح ناحیه، منطقه و مجموعه‌های شهری تعیین و ضوابط مربوط به نحوه استفاده از آن پهنه‌های سرزمینی را مشخص می‌کنند .

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر استان اصفهان از بزرگ‌ترین نظام سکونتگاهی و شبکه شهری در بین استان‌های کشور برخوردار است گفت : از مهم‌ترین طرح‌های فرا شهری استان می‌توان به طرح جامع منطقه‌ای اصفهان در دهه ۶۰، طرح‌های جامع نواحی مرکزی ، غرب ، شمال شرق و جنوب استان اصفهان در دهه ۷۰ و ۸۰ ، طرح مجموعه شهری و سند آمایش سرزمین استان در دهه ۹۰ اشاره کرد .




مطالب مرتبط

برای تعداد ۱۹ طرح تفصیلی شامل شهرهای اژیه ، تودشک ، محمدآباد ، ورزنه ، کمشچه ، بویین میاندشت ، عسگران ، وزوان ، چرمهین ، خالدآباد ، نیک آباد ، طالخونچه ، نصرآباد ، دیزیچه ، خمینی شهر ، گز ، محمدآباد ، قهدریجان و گلپایگان ، مرحله اول آن ها تهیه شده و قابل طرح در کمیسیون ماده ۵ است ...

|

طرح تفصیلی ۱۰ شهر در کمیسیون ماده ۵ موضوع قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسیده که فرآیند قانونی ابلاغ آن در حال اجراست .

|

با توجه به کمبود زمین در شهرهای استان اصفهان ، برای تأمین اراضی مورد نیاز از طریق توافق با مالکین خصوصی و همچنین الحاق اراضی دولتی به محدوده شهرها اقداماتی در دست انجام است تا به لطف خدا بتوانیم به‌تمامی افراد مشمول جوانی جمعیت و خانوارهای دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال زمین رایگان ...

|

از ۲۴۳ هزار واحد مسکن سهمیه استان اصفهان در طرح نهضت ملی مسکن برای ساخت ۱۰۳ هزار واحد تاکنون زمین تأمین شده ، مابقی ۴۵ هزار واحد در قالب خود مالکی و ۳۵ هزار واحد در قالب احیای بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری اجرا می‌شود .

|

مردم عزیز استان اصفهان در صورت مشاهده موارد مشکوک تعرض و یا تصرف به اراضی ملی و دولتی می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز (۲۴ ساعته) با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ موضوع را گزارش کنند تا عوامل یگان حفاظت اراضی استان در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام دهند .

|

نظرات کاربران