در حال بارگذاری ...

بهره برداری از ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در استان هرمزگان تا پایان سال جاری

تأمین زمین برای طرح‌ها یکی از کارهای مهم و پرچالش در زمینه احداث مسکن است که انجام شد و در این خصوص ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین در حوزه شهری شناسایی و به شهرها و روستاهای استان الحاق شد که سهم بندرعباس ۹۰۰ هکتار است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان ضمن تشریح اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف این مجموعه ، از بهره برداری ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی تا پایان سال جاری و همچنین ساخت پنج شهر جدید در استان خبر داد .

مجید سلحشور با بیان اینکه پروژه‌های ملی مسکن برای تمام شهرستان‌های استان تعریف شده است افزود : ۱۹ هزار واحد مسکونی در بندرعباس در حال ساخت است که در هفته دولت ۸۰۰ واحد مسکونی و ۳۰۰۰ واحد از این تعداد نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد .

وی با اشاره به اینکه در سه سال گذشته بالغ بر ۹ هزار هکتار زمین در حوزه شهری و روستایی برای ایجاد پروژه‌های ملی مسکن تامین شد بیان کرد : تأمین زمین برای طرح‌ها یکی از کارهای مهم و پرچالش در زمینه احداث مسکن است که انجام شد و در این خصوص ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین در حوزه شهری شناسایی و به شهرها و روستاهای استان الحاق شد که سهم بندرعباس ۹۰۰ هکتار است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان با اشاره به اینکه پروژه‌های نهضت ملی مسکن در ۱۳ شهرستان استان فعال شده است ، اظهار کرد : ۲۹ هزار واحد از ۶۶ هزار واحد مسکن تکلیف استان هرمزگان مسکن حمایتی است و مابقی شامل مسکن مهر تبدیلی ، خود مالک شهری ، خود مالک روستایی ، بازآفرینی شهری ، ۹۹ ساله و احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد است . مشکلات پیش روی ساخت ۱۵ هزار مسکن ملی هم به زودی برطرف و ماه آینده با پیمانکار بومی کار را با سرعت بیشتر ادامه خواهیم داد .

وی با اشاره به اینکه هرمزگان در حوزه بازآفرینی جزو ۵ استان پیشتاز کشور است ، ابراز کرد : در حوزه بازآفرینی شهری ۱۱ شهر استان به عنوان اولویت شناسایی شده است که قطعاً محدوده‌های بیشتری نیز وجود دارند اما ضرورت بازآفرینی در یازده شهر شناسایی شده بیشتر است .

سلحشور به صدور بیش از ۳ هزار و ۹۴۲پروانه ساخت در محلات ناکارآمد استان هرمزگان اشاره کرد و گفت : ساخت معابر جدید نیز در این محلات دنبال می‌شود که برای این مهم ۳ هزار و ۵۲۳ تن قیر جهت بازگشایی‌ها تخصیص داده شده است .

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در ادامه با اشاره به ساخت ۵ شهر جدید در هرمزگان گفت: مطالعات ساخت شهر جدید خلیج فارس در شرق بندرعباس آغاز شده است . شهر تیس در بندر لنگه، مکران مرکزی در جاسک ، شهر آفتاب در چارک و کوشک در پارسیان چهار شهر دیگری است که در استان ساخته می‌شوند . در حوزه پروژه‌های راه‌سازی و بهره‌برداری از اماکن عمومی نیز ۲۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۲۶۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است .

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به بهره‌برداری بیش از ۱۰۱ کیلومتر راه جدید در استان گفت: ۱۴ پروژه در حوزه راه با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۹۶۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید . همچنین در حوزه پروژه اماکن عمومی نیز ۱۴ پروژه با سرمایه‌گذاری۲۹۱ میلیارد تومان افتتاح شد که در این راستا ۱۳ هزار متر مربع سالن ورزشی توسط مجموعه راه و شهرسازی استان احداث شده است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان های شرق گلستان گفت : در راستای تامین خدمات روبنایی پروژه های مسکن شهرستان کلاله ، عملیات ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از افتتاح ۹۴۴ واحد مسکونی همزمان با هفته دولت خبر داد . محمدرضا فلاحتگر مدیرکل راه و ...

|

طبق این تفاهم نامه ، اداره کل راه و شهرسازی مکلف به تخصیص اراضی لازم در سایت‌های مسکن شش هر گنبد ، علی آباد کتول ، کلاله ، کردکوی ، دلند و انبار الوم شد .

|

بر اساس برنامه ، مکلف به اخذ یک هزار و ۷۶۵ هکتار زمین بوده‌ایم که در پایان سال برای بیش از ۳ هزار هکتار زمین سند اخذ کردیم که در این مورد هم تحقق ۱۷۲ درصدی نسبت به برنامه را شاهد هستیم .

|

رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

|

نظرات کاربران