در حال بارگذاری ...

اختصاص ۷۹ هکتار از اراضی بنیاد مستضعفان در استان‌های قزوین و مرکزی برای طرح‌های مسکن

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از توافق این سازمان با بنیاد مستضعفان جمهوری اسلامی برای اختصاص ۷۹ هکتار زمین برای پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن و سایر طرح‌های دولتی در کشور خبر داد .

تقی رضایی با بیان اینکه این اراضی در استان‌های مرکزی و قزوین واقع شده‌اند گفت : ۳ هکتار از این زمین‌ها در تاکستان ، ۱۶.۵ هکتار در شازند و ۵۷ هکتار در شهر اراک قرار گرفته‌ است .

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن افزود : انجام این توافق در راستای استفاده از ظرفیت‌های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و اجرای قانون جهش تولید مسکن صورت گرفته است .

این نشست با حضور محمدرضا برکت مدیرکل توافقات ، فروش و مشارکت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و جمعی از مدیران استان‌های مرکزی و قزوین در سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد .

گفتنی است نشست مشترک سازمان ملی زمین و مسکن و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به صورت مستمر و هفتگی و در راستای استفاده از ظرفیت‌های دوجانبه در سازمان ملی زمین و مسکن برگزار خواهد شد .




مطالب مرتبط

شهر عسگران فاقد اراضی دولتی مناسب در محدوده و حریم جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن است لذا با تعاملات صورت گرفته با شهرداری قطعه زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع در قالب تهاتر با سایت ۱۸.۷ هکتاری کارگاهی از شهرداری خریداری و جهت اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن در این شهر پیش بینی شد .

|

حدود ۴۸ هزار هکتار زمین توسط سازمان ملی زمین و مسکن برای طرح نهضت ملی مسکن در محدوده شهرها تامین شده و مابقی ۴ میلیون واحد از سوی شرکت عمران شهرهای جدید ، شرکت بازآفرینی شهری ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بخش خصوصی به صورت خودمالک احداث خواهد شد .

|

سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها شده است که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است .

|

امیدواریم با همکاری و هم‌افزایی با تولیدکنندگان موفق داخلی بتوانیم از ظرفیت این صنایع در پیشبرد پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن برخوردار شویم .

|

در مجموع یک‌هزار و ۶۳۲ پروژه آماده سازی به مساحت بیش از ۵۱ هزار هکتار در کشور آغاز شده که ظرفیت واحدپذیری این پروژه‌ها بیش از یک میلیون و ۵۶۵ هزار واحد مسکونی است .

|

نظرات کاربران