در حال بارگذاری ...

سقف افزایش اجاره بها در زاهدان ۲۲ درصد اعلام شد

چنانچه موجر ، سقف اجاره بها را رعایت نکند ، بر اساس تبصره (یک) ماده (هفت) قانون ساماندهی بازار زمین ، مسکن و اجاره بها ، مشمول معافیت‌های مالیاتی نمی‌شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت : سقف افزایش نرخ اجاره بها در زاهدان تا پایان سال جاری ۲۲ درصد تعیین شده است .

ابوالفضل مهدیار گفت : سقف افزایش نرخ اجاره بها در زاهدان تا پایان سال جاری ۲۲ درصد تعیین شده و بر این اساس ، بنگاه‌های معاملات املاک ملزم به رعایت این سقف در قراردادهایی که ثبت می‌کنند ، شده اند .

وی ادامه داد : چنانچه موجر ، سقف اجاره بها را رعایت نکند ، بر اساس تبصره (یک) ماده (هفت) قانون ساماندهی بازار زمین ، مسکن و اجاره بها ، مشمول معافیت‌های مالیاتی نمی‌شود .

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد : در صورت عدم رعایت نرخ افزایش اجاره بهای سالانه توسط موجر در صورت شکایت مستاجر تا پس از ۵ سال بعد از انعقاد قرارداد و احراز تخلف توسط مرجع صالح ، موجر جریمه می‌شود و می‌بایست نسبت به پرداخت مبالغ اضافه دریافت شده به عنوان جریمه به مستاجر و رعایت حداکثر نرخ مجاز اعلام شده از سوی شورای عالی مسکن اقدام کند .

وی افزود : علاوه بر این موجر نیز در صورت محکوم شدن از سوی مرجع صالح، علاوه بر بازگرداندن مبلغ اجاره مازاد دریافتی به مستاجر و رعایت حداکثر نرخ مجاز اجاره اعلام شده ، به پرداخت جریمه به میزان سه برابر اجاره بهای غیرمجاز دریافتی ملزم خواهد شد .




مطالب مرتبط

از ۲۴۳ هزار واحد مسکن سهمیه استان اصفهان در طرح نهضت ملی مسکن برای ساخت ۱۰۳ هزار واحد تاکنون زمین تأمین شده ، مابقی ۴۵ هزار واحد در قالب خود مالکی و ۳۵ هزار واحد در قالب احیای بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری اجرا می‌شود .

|

همزمان با هفته دولت علاوه بر افتتاح واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در زاهدان عملیات آماده سازی سایت ۷۹ هکتاری میرجاوه با اعتبار حدود یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود تا گامی ارزنده در راستای تامین مسکن شهروندان این شهرستان مرزی استان برداشته شود .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در مکاتبه با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور ، راهنمای ارزیابی ایمنی ...

|

بسیاری از اراضی حاشیه شهرها مشکلاتی از لحاظ طرح گذاری شهری ، فیزیکی و توپوگرافی دارند یا کاربری کشاورزی دارند که باعث محدودیت‌هایی در اجرا و پیشبرد طرح شده است . در یک سال گذشته در خصوص اصلاح طرح‌های شهری اتفاقات خوبی در اداره کل راه و شهرسازی خوزستان رقم خورده و در حال حاضر ...

|

متقاضی بعد از دریافت پیامک ، مطابق محتوای پیامک که تاریخ و جزئیات اطلاع رسانی شده است ، ابتدا به دفاتر پیشخوان و سپس به دفاتر اسناد رسمی مراجعه می‌کند و در مرحله آخر، قرارداد واگذاری زمین را دریافت می‌کند .

|

نظرات کاربران