در حال بارگذاری ...

وعده وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی برای اجرای قانون ساخت سالانه یک میلیون مسکن

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در نشست این کمیسیون گفت : صادق مالواجرد در این نشست قول اجرای قانون ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را به اعضای کمیسیون داد .

احسان عظیمی راد در گفت‌وگویی به حضور فرزانه صادق مالواجرد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در جلسه کمیسیون اشاره کرد و گفت : صادق مالواجرد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در ابتدای این نشست گزارشی از سوابق تحصیلی و کاری خود را ارائه داد و جزئیاتی از برنامه‌های خود را در وزارتخانه پیش رو مطرح کرد .

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی حل مشکلات مسکن را از دغدغه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دانست و افزود : حل مشکلات بافت فرسوده مسکن در کل کشور ، ساخت و نوسازی راه‌های روستایی ، کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای و سوانح ، مولد سازی بر روی اراضی ، عدالت محوری ، ارتباط با نمایندگان برای حل مشکلات ، پایبندی به قوانین ، فساد ستیزی ، اتخاذ رویکرد علمی و کارشناسی مسائل ، شایسته سالاری و … از اولویت‌های وزیر پیشنهادی بود که در این نشست به صورت کلی آن را طرح موضوع کرد .

این نماینده مجلس گفت : لزوم رسیدگی به وضعیت نامناسب راه‌های ریلی و هوایی ، توجه به اقتصاد دریامحور و محوریت دریا ، لایروبی اروندرود ، عدم اجرای طرح جامع شهرسازی ، تهیه برنامه کاربردی ، توجه به شهرسازی ، مسکن سازی به صورت افقی و عمودی در استان‌ها ، واگذاری زمین برای دهک‌های پایین ، چالش‌های جدی در مسیر راه‌های استان‌ها ، کریدور غرب به شرق و شمال به جنوب و قطارسریع السیر بسیاری از استان‌ها از جمله مشهد از موارد مطرح شده توسط نمایندگان در این جلسه بود .

وی اضافه کرد : همچنین توجه به موضوع دو بانده شدن چابهار ، توجه به حاشیه نشینی چابهار و تلفات جاده‌ای سیستان و بلوچستان ، توجه و توسعه راه‌های مرزی ، نوسازی ناوگان هوایی ، ریلی ، توسعه نامتوازن شهری ، تامین مسکن ، فقدان منابع مالی و مهاجرت روستاییان به شهرها ، احداث بزرگراه‌ها در شهرستان‌ها ، توجه به راه چابهار به مشهد ، آمایش سرزمین و استقرار امکانات ، در حوزه شهرسازی به معماری استان‌ها و روستاهای کشور هم توجه تاکید شد، توجه به ناوگان فرسوده استان‌ها ، ساخت و سازهای غیر مجاز و مافیای زمین خواری ، تخریب جاده‌ها به واسطه سیل ، پروژه ناتمام پل ورودی اهواز ، اجرای قانون جهش تولید مسکن ، تامین منابع ساخت سالانه یک واحد مسکونی هم از دیگر از دغدغه‌ها و چالش‌های نمایندگان بود که در این نشست مطرح شد .

عظیمی راد با تاکید بر اینکه در پایان این نشست وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی پاسخگوی دغدغه‌ها و مسائل نمایندگان بود ، اظهار کرد : خانم صادق مالواجرد در این نشست قول اجرای قانون ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را به اعضای کمیسیون داد و تعامل با شهرداری‌ها برای ساخت و ساز را راهکار مناسبی برای حل مشکل مسکن عنوان کرد .




مطالب مرتبط

وقتی جسارت وارد شدن در مسیر وزارت وجود داشته ، به طور قطع توانمندی با کمک همکاران قوی و کارآمد و همچنین تعاملاتی که با نمایندگان می توان داشت، موفقیت های بعدی نیز در پیش خواهد بود .

|

با توجه به نبود زمین دولتی و قرار گرفتن اراضی ملی در خط کمربندی شمال شهرداران ، در حال رایزنی‌ها برای تأمین زمین ویژه باقیمانده متقاضیان طرح‌های حمایتی مسکن در شهرداران هستیم .

|

وی در جریان تصمیماتی که می‌گرفت ، با دستگاه‌های متعددی که عضو شورای عالی معماری و شهرسازی بودند هماهنگی داشت و قدرت تعامل و هماهنگی اش در راستای تصمیم سازی به مدد او می‌آمد و بی نظیر بود . او هم توکل به خدا دارد ، هم شجاعت دارد و هم پرکار است و انشالله خداوند متعال در این مسیر ...

|

با توجه به اهمیت سرعت‌بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، موضوع آماده‌سازی اراضی طرح در این شهرستان مطرح و بررسی شد .

|

تسلط وی به حوزه شهرسازی که از معضلات و نیازهای اساسی جامعه ایران است ، احتمال دریافت رأی اعتماد از مجلس بالا می‌برد ضمن اینکه با انتخاب یک قائم مقام مسلط برای بخش راه و ترابری ، نگرانی دلسوزان برای ضعف این بخش از وزارتخانه نیز برطرف خواهد شد .

|

نظرات کاربران