در حال بارگذاری ...

ضرورت تشکیل پنجره واحد بازآفرینی شهری

جهت تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده هوشمندسازی در فرآیند بازآفرینی را در دستور کار قرار دادیم و در این راستا با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و مشارکت سایر ذی‌نفعان طرح ایجاد پنجره واحد بازآفرینی شهری را مطرح کردیم و پیش‌بینی بر این است با راه‌اندازی این پنجره واحد شاهد فصل نوینی در بازآفرینی شهری خواهیم بود . همچنین تلاش بر این است انجمن صنفی توسعه گران را راه اندازی کنیم که قطعا در پیشبرد اهداف بازآفرینی شهری تاثیر مثبتی خواهد داشت .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر ضرورت تشکیل پنجره واحد بازآفرینی شهری گفت : هم اکنون بیش از ۷۰۰ شهرداری به طور جدی به حوزه بازآفرینی شهری ورود پیدا کرده‌اند .

جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی شهری ایران با حضور مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ، شهرداران و مدیران ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها که به شکل وبیناری در این جلسه حضور داشتند و با موضوع « بازآفرینی هوشمند شهری» برگزار شد .

محمدآیینی در این جلسه با اشاره به این که امیدواریم در آینده نزدیک و با استفاده از هوش مصنوعی به ساخت سالانه ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده برسیم بر ضرورت تشکیل پنجره واحد بازآفرینی شهری ایران تاکید و عنوان کرد : در این دوره  تلاش شد تا برگزاری نشست‌های تخصصی به استان‌ها واگذار شود و در این مدت بیش از ۱۴۰ نشست تخصصی در ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها ، ۸۴ نشست توسط دبیرخانه‌های انتقال تجارب بازآفرینی شهری و پنج نشست تخصصی نیز توسط شرکت بازآفرینی شهری برگزار شد .

معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این که هم اکنون بیش از ۷۰۰ شهرداری به طور جدی به حوزه بازآفرینی شهری ورود پیدا کرده‌اند ، تصریح کرد : در این بین نباید از نقش مهم بخش خصوصی غافل شد ، بخش خصوصی از امکانات بیشتری برای استفاده از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی برخوردار است و انتظار می‌رود با استفاده از هوش مصنوعی در حوزه بازآفرینی شهری این امر شتاب بیشتری بگیرد .

آیینی تصریح کرد : در بازآفرینی شهری همواره کیفیت بر کمیت ارجح است و استفاده از فضای هوش مصنوعی کمک مهمی به ارتقای کیفیت بازآفرینی می‌کند . هوش مصنوعی می‌تواند هم در تهیه طرح‌های کارآمد و با کمترین نقطه ضعف و هم در اجرا در بازآفرینی شهری موثر واقع شود ؛ امیدوارم استفاده از هوش مصنوعی فتح بابی برای تحول کیفی در حوزه بازآفرینی شهری باشد .

در ادامه جلسه محمد حسین اژدری عضو هیات مدیره شرکت نوسـازان منطقه جنـوب شـرق تهـران با اشاره به این که این سازمان با مشارکت تعدادی از بانک‌ها شکل گرفت و به عنوان بازوی عملیاتی و اجرایی شهرداری تهران در حوزه نوسازی و بازآفرینی شهری تهران به شمار می‌رود ، اظهار کرد : برای شتاب بخشی به نوسازی بافت‌های فرسوده نیاز است با کمک شرکت بازآفرینی شهری ایران و سازمان نوسازی شهرداری تهران بستر مشارکت و حضور جدی بخش خصوصی در بافت‌های فرسوده و بافت فرسوده تاریخی فراهم شود تا شاهد روند جدی در نوسازی این بافت‌ها باشیم .

وی ادامه داد : جهت تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده هوشمندسازی در فرآیند بازآفرینی را در دستور کار قرار دادیم و در این راستا با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و مشارکت سایر ذی‌نفعان طرح ایجاد پنجره واحد بازآفرینی شهری را مطرح کردیم و پیش‌بینی بر این است با راه‌اندازی این پنجره واحد شاهد فصل نوینی در بازآفرینی شهری خواهیم بود . همچنین تلاش بر این است انجمن صنفی توسعه گران را راه اندازی کنیم که قطعا در پیشبرد اهداف بازآفرینی شهری تاثیر مثبتی خواهد داشت .

در این جلسه منصور استادی مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار شرکت بازآفرینی شهری ایران از صدور ۳۰۰ هزار پروانه ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده از سال ۱۴۰۰ تاکنون خبر داد و گفت : بر اساس اطلاعات  بارگذاری شده بر روی سامانه ستاد ملی تعداد واحدهای وارد شده از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون ۴۶ هزار و ۱۲۰ واحد و تعداد واحد در پروانه‌های صادره در این مدت ۲۷ هزار و ۶۹۷ واحد بوده است .

محمدمهدی نوروزیان سرپرست دفتر راهبری و هدایت طرح‌های بازآفرینی شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز گزارشی از روند اجرای بسته‌های تشویقی ارایه کرد و گفت : هم اکنون ۶۹۷ شهر مشمول اجرای بسته تشویقی ۱۹ بندی هستند که از این تعداد ۶۲۶ شهر این بسته را اجرا می‌کنند، ۳۲۴ شهر مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی و ۳۰۲ شهر نیز بسته بومی مختص شهر خود را تصویب کرده و اجرا می‌کنند. در مجموع ۹۴ درصد از مساحت بافت‌های ناکارآمد شهری تحت پوشش این بسته تشویقی قرار دارد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

|

با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

|

شهرهایی که مصوبه ۱۹ بندی بسته تشویقی را اجرا نکرده‌اند با توجه به فرصت پیش آمده و همکاری معاونت شهرسازی و معماری نسبت به جهت اجرایی کردن مصوبه و در نهایت بومی سازی مصوبه تشویقی کالبدی اقدام کنند .

|

پروژه احداث خانه محله صادقیه بجنورد به مساحت ۶۰۰ مترمربع توسط اداره کل راه و شهرسازی استان و پیمانکاری شرکت اترک کهن ارشک احداث و امروز به صورت رسمی تحویل شهرداری بجنورد به عنوان بهره بردار شد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تکمیل و تحویل ۸۴۰ پروژه تامین خدمات زیربنایی و روبنایی در محلات هدف بازآفرینی شهری ...

|

نظرات کاربران