در حال بارگذاری ...

الحاق بیش از یک هزار و ۷۰۰ هکتار زمین به محدوده شهرهای استان اصفهان

از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۹۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در حال حاضر بیش از یک هزار و ۷۰۰ هکتار زمین به محدوده شهرهای استان اصفهان الحاق شده است .

علیرضا قاری‌قرآن در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان اظهار کرد : در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن و در سطح شهرهای استان اصفهان تاکنون تعداد بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن تعریف شده‌است . همچنین در حال حاضر بیش از ۴۶ هزار واحد دارای قرارداد سازنده هستند .  

وی افزود : در مجموع با ثبت نام‌های به عمل آمده ، بیش از ۴۶۵ هزار نفر ، متقاضی بهره مندی از مزایای طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان اصفهان بودند که پس از پالایش و بررسی‌های لازم افزون بر ۱۵۷ هزار متقاضی ، حائز شرایط فعال شناخته شدند . از این تعداد برای بیش از ۵۵ هزار متقاضی در بانک افتتاح حساب شده‌است که افزون بر ۴۶ هزار نفر از این متقاضیان به پروژه‌ها اختصاص یافتند .  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد : از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۹۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .  

وی افزود : براین اساس میزان تخصیص پروژه به متقاضیان در شهرهای جدید استان اصفهان بالغ بر ۲۲۸ هزار متقاضی بوده و در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار این عدد به افزون بر ۱۸ هزار متقاضی می رسد .  

در خصوص وضعیت تامین زمین در شهرهای استان اصفهان ویژه طرح نهضت ملی مسکن بیان کرد : تا کنون بیش از یک هزار و ۷۰۰ هکتار زمین به محدوده ۴۳ شهرِ استان الحاق شده و افزون بر یک هزار و ۱۰۰ هکتار نیز در دست الحاق به محدوده ۲۲ شهرِ استان است .




مطالب مرتبط

با بررسی‌های به عمل آمده از متقاضیان ثبت نامی حدود ۹ هزار نفر دارای فرم "ج" سبز بودند و برای تشکیل پرونده مراجعه کردند که تا کنون تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی تایید نهایی شدند . با توجه به اینکه در بعضی از شهرها زمین دولتی آماده داشتیم زمین به حدود یک هزار و ۳۵۰ نفر از مددجویان ...

|

در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان اصفهان ، تاکنون بیش از ۲۳۰ پروژه تعیین شده است ، همچنین در این شهرها در حال حاضر برای ساخت افزون بر ۲۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی قرارداد سازنده منعقد شده است .

|

از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر ، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۶۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .  

|

در کل استان زمین مورد نیاز برای بالغ بر ۱۴۵ هزار واحد تامین شد که برای حدود ۷۰ هزار واحد آن با پیگیری‌هایی که بعمل آمد مصوبه شورای برنامه ریزی استان برای ۸۰۰ هکتار زمین اخذ شد .

|

طرح نهضت ملی مسکن ، ابر پروژه ای است که می‌توان گفت حجم اصلی کار آن در دولت سیزدهم انجام شد و با توجه به قانون جهش تولید مسکن و تعهدات ایجاد شده حجم بالای کاری در طی سال‌های اخیر برای این طرح به اجرا درآمد .

|

نظرات کاربران