در حال بارگذاری ...

برنامه‌ریزی برای جابجایی ۱۹۶ پلاک بافت فرسوده شهر دهاقان واقع بر رشته قنات‌ها

در شهرضا هزار و ۱۹۷ واحد مسکونی بر روی رشته قنات قرار دارند اما این ۱۹۶ واحد در نقطه قرمز واقع شده‌اند ، بنابراین از تمام سازمان‌های مرتبط خواهشمندم برای جا به جایی ساکنان این واحدها همکاری کنند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در دومین دیدار نماینده شهرضا و دهاقان با محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران جا به جایی ۱۹۶ پلاک واقع بر روی رشته قنات‌های این شهر مورد تایید قرارگرفت و راهکارهای چگونگی انجام آن به تصویب رسید .

در دیدار حبیب قاسمی نماینده مردم شهرستان‌های شهرضا و دهاقان که به همراه فرمانداران ، شهرداران و اعضای شورای شهر شهرهای دهاقان و شهرضا با محمد آیینی انجام شد ، مقرر شد تا در خصوص جابه جایی ساکنان ۱۹۶ پلاک واقع بر روی رشته قنات‌های شهر دهاقان ، جلسه‌ای با حضور نمایندگان شرکت بازآفرینی شهری ایران ، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ، سازمان آب منطقه و فرماندار و شهردار دهاقان برگزار شود که نمایندگان سازمان‌های یاد شده در این دیدار حضور داشتند .

حبیب قاسمی در این جلسه با اشاره به این که جان شهروندان ساکن در این واحدها در خطر است ، گفت : چندی پیش یکی از این خانه ‎ها به طور کامل به داخل قنات کشیده شد بنابراین درنگ در این خصوص جایز نیست . در شهرضا هزار و ۱۹۷ واحد مسکونی بر روی رشته قنات قرار دارند اما این ۱۹۶ واحد در نقطه قرمز واقع شده‌اند ، بنابراین از تمام سازمان‌های مرتبط خواهشمندم برای جا به جایی ساکنان این واحدها همکاری کنند .

در این جلسه مقرر شد سازمان آب منطقه‌ای که بر اساس قانون وظیفه آزادسازی حرایم را دارد ، به عنوان محور کار قرار گیرد و دستگاه‌های دیگر در قالب اقدام مشترک به این سازمان کمک کنند . همچنین قرار شد شهرداری نسبت به شناسایی زمین مناسب اقدام کند و تخفیفات مناسب از جمله رایگان بودن دریافت مجوزها برای ساخت و ساز را در نظر گیرد . شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز در قالب اقدام مشترک تامین بخشی از منابع مالی این پروژه را بر عهده خواهد گرفت .

گفتنی است شهرضا در فاصله ۷۰ کیلومتر جنوب اصفهان و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای کشور است که در حال حاضر ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار محدوده قانونی و ۳۶۰ هکتار بافت فرسوده مصوب دارد .




مطالب مرتبط

محرومیت زدایی و بهره مندی محلات کمتر برخوردار و هدف باز آفرینی شهری از خدمات روبنایی و زیربنایی به میزان متوسط محلات برخوردار همان شهر، مورد هدف سند ملی بازآفرینی شهری و سند ملی ساماندهی و توانمندسازی مسکن سکونتگاهای غیر رسمی است که نیاز به توجه و حمایت جدی مجلس شورای اسلامی ...

|

جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

|

اجرای مصوبه تامین مالی مرمت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی نیازمند ضوابط شهرسازانه‌ای بود تا کار را تسهیل کند و مصوبه راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور که در پنجمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری به ...

|

تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت به شمار می‌رود . ما در بافت فرسوده ، با یک تیر چند نشان می‌زنیم ؛ هم بافت فرسوده خطرناک را رفع می‌کنیم و هم با تخریب هر پلاک فرسوده به‌طور متوسط در کشور ۳ واحد مسکن ...

|

سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

|

نظرات کاربران