در حال بارگذاری ...

راهنمای ارزیابی ایمنی و بهسازی ساختمان‌های موجود ابلاغ شد

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در مکاتبه با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور ، راهنمای ارزیابی ایمنی و بهسازی ساختمان‌های موجود ، حمایت از ایمن‌سازی تاسیسات گردشگری را ابلاغ کرد .

هادی عباسی اصل در مکاتبه با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور دستورکار و راهنمای ارزیابی ایمنی و بهسازی ساختمان‌های موجود را ابلاغ کرد .

بر همین اساس و در راستای انجام وظایف مقرر در قانون مدیریت بحران مصوب ۷ مرداد ۱۳۹۸ و مصوبه شماره ۵۱۹۳۰ مورخ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ هیات وزیران و اختیارات منبعث از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب ۲۸ اسفند ۱۳۷۴ مجلس شورای اسلامی و با هدف افزایش تاب‌آوی شهرها و سایر مجتمع‌های زیستی به پیوست دستور کار و راهنمای ارزیابی ایمنی و بهسازی ساختمان‌های موجود که بعد از نظرخواهی عمومی از تمامی صاحبنظران به تصویب شورای تدوین مقررات ملی ساختمان رسیده است جهت اجرا ابلاغ می‌شود .

عباسی‌اصل تاکید کرد : حوزه شمول این دستور کار در اولویت نخست ، ساختمان‌های بلند واقع در کلان‌شهرها ، مراکز درمانی مشمول دستورالعمل اجرایی ایمن سازی مراکز درمانی مصوب ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ستاد ملی مدیریت بحران ، تاسیسات گردشگری موضوع ماده ۴ آیین نامه حمایت از ایمن سازی تاسیسات گردشگری و در اولویت دوم سایر ساختمان‌های مهم اعم از مسکونی و عمومی مشمول این دستورالعمل هستند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت : بر اساس ابلاغ سرپرست ریاست‌جمهوری ، سقف تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، طی حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی محسن صادقی به عنوان مشاور وزیر و سرپرست حوزه وزارتی منصوب شد .

|

از ۲۴۳ هزار واحد مسکن سهمیه استان اصفهان در طرح نهضت ملی مسکن برای ساخت ۱۰۳ هزار واحد تاکنون زمین تأمین شده ، مابقی ۴۵ هزار واحد در قالب خود مالکی و ۳۵ هزار واحد در قالب احیای بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری اجرا می‌شود .

|

وی متولد ۱۳۵۵ و دارای مدرک کارشناسی ارشد پیوسته معماری از دانشگاه تهران و دکترای شهرسازی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات است . صادق مالواجرد در ۲۷ دی ماه ۱۳۹۷ توسط محمد اسلامی وزیر اسبق به سمت معاون شهرسازی و معماری منصوب شد .

|

چنانچه موجر ، سقف اجاره بها را رعایت نکند ، بر اساس تبصره (یک) ماده (هفت) قانون ساماندهی بازار زمین ، مسکن و اجاره بها ، مشمول معافیت‌های مالیاتی نمی‌شود .

|

نظرات کاربران