در حال بارگذاری ...

اختصاص ۵۰ هکتار زمین برای اجرای طرح‌های حمایتی مسکن در فریدونشهر

در حال حاضر ۴۵ پلاک زمین به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان فریدونشهر برای واگذاری به ۱۳۵ متقاضی واجد شرایط جهش تولید مسکن اختصاص یافته است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر گفت : ۵۰ هکتار زمین برای اجرای طرح‌های حمایتی مسکن در شهرستان فریدونشهر اختصاص یافته است .

علی گلشاهی در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان اظهار کرد : از ۵۰ هکتار زمین اختصاص یافته برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ۳۰ هکتار زمین به محدوده شهری الحاق شده و بقیه اراضی در محدوده شهرستان بوده است .

وی افزود : در حال حاضر ۴۵ پلاک زمین به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان فریدونشهر برای واگذاری به ۱۳۵ متقاضی واجد شرایط جهش تولید مسکن اختصاص یافته است .

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر بیان کرد : ۱۵ پلاک زمین نیز برای اقشار ویژه شهرستان در نظر گرفته شد که به ۴۰ خانواده شهدا و جانبازان تخصیص یافت همچنین ۳ پلاک زمین به ۹ خانواده دارای دو عضو معلول در فریدونشهر واگذار شد .

وی ادامه داد : برنامه‌های تأمین و تخصیص زمین به دیگر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت در دست اقدام قرار دارد . در اجرای طرح‌های حمایتی مسکن در این شهرستان، بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر متقاضی بوده اند که تاکنون افزون بر ۷۰۰ نفر از متقاضیان تأیید نهایی شده‌اند .

گفتنی است شهرستان ۱۳ هزارو ۶۰۰ نفری فریدونشهر در غربی‌ترین بخش استان اصفهان واقع شده است .




مطالب مرتبط

عمده مشکلی که با آن مواجه بودیم بالاخص در کلانشهر اصفهان و شهرهای بزرگ نجف‌آباد، خمینی‌شهر ، شهرضا و ... مبحث تامین زمین بوده است .

|

این شهر فاقد اراضی دولتی مناسب در محدوده و حریم جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن است لذا پیگیری و اقدامات لازم در راستای تأمین زمین مورد نیاز به عمل آمده است .

|

در حال حاضر اولویت شهرستان گتوند ، رسیدگی به مبادی ورودی به شهر و راه‌های اصلی منتهی به شهرهای دیگر این شهرستان است. با تلاش و پیگیری انجام شده، بلوار ورودی شهر به طول ۳ کیلومتر با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید . البته ارزش روز این محور ۱۰۰ میلیارد تومان است .

|

ساخت خانه‌های یک طبقه حیاط دار علاوه بر منطبق بودن با فرهنگ منطقه و افزایش سرعت ساخت ، هزینه ساخت هر واحد را در شرایط تورمی فعلی کاهش قابل توجهی می دهد .

|

امیدواریم با همکاری و هم‌افزایی با تولیدکنندگان موفق داخلی بتوانیم از ظرفیت این صنایع در پیشبرد پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن برخوردار شویم .

|

نظرات کاربران