در حال بارگذاری ...

قدرت هماهنگی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در تصمیم‌سازی بی‌نظیر است

وی در جریان تصمیماتی که می‌گرفت ، با دستگاه‌های متعددی که عضو شورای عالی معماری و شهرسازی بودند هماهنگی داشت و قدرت تعامل و هماهنگی اش در راستای تصمیم سازی به مدد او می‌آمد و بی نظیر بود . او هم توکل به خدا دارد ، هم شجاعت دارد و هم پرکار است و انشالله خداوند متعال در این مسیر او را از گذشته موفق‌تر کند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ضمن اعلام حمایت از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت چهاردهم قدرت هماهنگی وی را در تصمیم سازی بی‌نظیر دانست .

محمد اسلامی با اشاره به معرفی فرزانه صادق مالواجرد به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی ، درباره ویژگی های شخصیتی وی گفت : او یکی شخصیت ارزشی است که به عنوان یک بانو مراحل رشد خود را در سلسله مراتب مدیریتی با شایستگی ها و لیاقت‌های فردی طی کرده است . خانم صادق مالواجرد هم به لحاظ دانش و تسلط مدیریتی اشراف کامل دارد و در بحث قدرت تجزیه و تحلیل، تصمیم گیری و برش مدیریتی یکی از افراد شاخص است .

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح‌ کرد : من مطمئن هستم مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه وی نخستین بانویی است که برای چنین وزارتخانه ای با این مراتبِ تخصصی ، کاندید شده ، این بانوی شایسته را با رای اعتماد خودشان در این مسند تثبیت می کنند و مردم شاهد تاثیرات مدیریتی و نقش آفرینی وی در حوزه های گوناگون راه و شهرسازی خواهند بود .

وزیر راه و شهرسازی دولت دوازدهم با اشاره به سابقه کاری مالواجرد و زمان معاونت او در وزارت راه ، ادامه‌داد : ویژگی برجسته و مهم وی ، دانش و قدرت تشخیص و ممیزی مسائل ، قدرت اهم و فی الاهم کردن امور ، تصمیم گیری در راستایی رفاه ملت ، گشایش در امور مردم ،‌ شجاعت و قاطعیت در تصمیم گیری ، سبک بال بودن ، پر تحرک بودن و به موقع تصمیم گرفتن است .

وی ادامه‌ داد : دوره‌ای حضور خانم مالواجرد به عنوانِ معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی ، یکی از نادر دوره‌هایی بود که همه مراکز علمی کشور و دانشگاه‌ها معماری و شهرسازی هماهنگی بی‌نظیری داشتند .

اسلامی در ادامه عملکرد مالواجرد را در شورای عالی معماری و شهرسازی بی نظیر توصیف کرد و گفت : وی در جریان تصمیماتی که می‌گرفت ، با دستگاه‌های متعددی که عضو شورای عالی معماری و شهرسازی بودند هماهنگی داشت و قدرت تعامل و هماهنگی اش در راستای تصمیم سازی به مدد او می‌آمد و بی نظیر بود . او هم توکل به خدا دارد ، هم شجاعت دارد و هم پرکار است و انشالله خداوند متعال در این مسیر او را از گذشته موفق‌تر کند .

رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش به نظر برخی که معتقدند یک خانم نمی‌تواند وزارت راه و شهرسازی را بچرخاند ، با اشاره به ماهیت وزارت راه و شهرسازی گفت : وقتی به عنوان وزیر در وزارت راه و شهرسازی مشغول به کار شدم ، ۲ نفر از خانم‌های مشغول در بدنه وزارتخانه که شایستگی داشتند را به عنوان معاون وزیر منصوب کردم . نکته مهم این است که ما نباید نگاه جنسیتی به موضوع داشته باشیم و باید شخصیت ، استعداد ، لیاقت و شایستگی فردی را در نظر بگیرم . بسیار مهم است که شما بتوانید از ظرفیت‌ها و استعدادهای که کلا ناشناخته مانده استفاده کنید و باید گفت ظرفیت و استعدادهای بانوان کلا ناشناخته مانده است .

وزیر راه و شهرسازی دولت دوازدهم با بیان اینکه مالواجرد فقط یک فرزند دارد که در دانشگاه مشغول تحصیل است و می‌تواند سبک بالانه و با فراغ بال به این مسئولیت بپردازد ، با تاکید بر تنوع فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان‌کرد : فرقی نمی کند که وزیر خانم یا آقا باشد ، هر کس بیاید ممکن است در همه بخش‌ها سابقه کار نداشته باشد ، به یکی از بخش‌ها وارد باشد و در بخش دیگر تازه ورود کرده باشد . همچنانکه این موضوع درباره یکی از گزینه‌های مرد هم صدق می‌کرد .

وی افزود : مهم این است که بتواند خوب یارگیری و سازمان‌دهی کند و وزارتخانه را با استفاده از افراد کارآمد و شایسته تجهیز کند و بتواند به گونه ای هماهنگ ، یکپارچه و پر تعامل ، کارش را در دستگاه های مختلف کشور و مردم پیش ببرد . وزارت راه و شهرسازی تنوعی از ماموریت ها و فعالیت ها را دارد و اینکه بخواهید بگردید و فردی را پیدا کنید که همه رشته‌ها را خوانده باشد ، ممکن نیست . بالاخره هر فردی با یک الی ۲ رشته آشناست و با بقیه هم خود را تنظیم می کند. مهم هوش و استعداد است که اگر کسی آن را داشته باشد، متوکل باشد، عنایتش به خدا باشد و خالص باشد ، با کمک خدا موفق می شود .




مطالب مرتبط

تسلط وی به حوزه شهرسازی که از معضلات و نیازهای اساسی جامعه ایران است ، احتمال دریافت رأی اعتماد از مجلس بالا می‌برد ضمن اینکه با انتخاب یک قائم مقام مسلط برای بخش راه و ترابری ، نگرانی دلسوزان برای ضعف این بخش از وزارتخانه نیز برطرف خواهد شد .

|

وقتی جسارت وارد شدن در مسیر وزارت وجود داشته ، به طور قطع توانمندی با کمک همکاران قوی و کارآمد و همچنین تعاملاتی که با نمایندگان می توان داشت، موفقیت های بعدی نیز در پیش خواهد بود .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در نشست این کمیسیون گفت : صادق مالواجرد در این نشست ...

|

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با برخورداری از دانش مدیریتی و استفاده از معاونان مجرب می‌تواند حوزه حمل و نقل را نیز به خوبی راهبری کند و به دغدغه برخی نمایندگان در این مورد پاسخ دهد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرزانه صادق مالواجرد ۴۸ ساله ، فرزند شهید و تنها وزیر زن کابینه چهاردهم به عنوان وزیر راه و شهرسازی معرفی شده است که ۲۸ سال ...

|

نظرات کاربران