در حال بارگذاری ...
  • الحاق ۳۵۰۰ هکتار زمین به شهرهای شمال سیستان و بلوچستان در قالب طرح نهضت ملی مسکن

    برای نهضت ملی مسکن در استان تلاش‌های بسیاری صورت گرفت و تامین زمین در شهرهای ۱۵ گانه تحت پوشش این اداره کل ، کار بسیار سخت و مشکلی بود که محقق شد به طوری که در طول ۴۵ سال انقلاب و حتی قبل از انقلاب به این شکل وجود نداشته و جزء اتفاقات و اقدامات بی‌سابقه بشمار می رود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان از الحاق سه هزار و ۵۰۰ هکتار زمین به محدوده ۱۵ شهر تحت پوشش این اداره کل در قالب طرح نهضت ملی مسکن خبر داد .

    سید مهدی میری گفت : از وظایف معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان شناسایی زمین ، اخذ استعلام های لازم و بررسی پیشنهادهای مربوط به زمین در کارگروه امور زیربنایی ، شورای برنامه ریزی و توسعه استان است .

    وی تاکید کرد : در این راستا برای نهضت ملی مسکن در استان تلاش‌های بسیاری صورت گرفت و تامین زمین در شهرهای ۱۵ گانه تحت پوشش این اداره کل ، کار بسیار سخت و مشکلی بود که محقق شد به طوری که در طول ۴۵ سال انقلاب و حتی قبل از انقلاب به این شکل وجود نداشته و جزء اتفاقات و اقدامات بی‌سابقه بشمار می رود .

    معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان با اشاره به الحاق سه هزار و ۵۰۰ هکتار زمین به محدوده ۱۵ شهر تحت پوشش این اداره کل در قالب طرح نهضت ملی مسکن ، گفت : با اقدامات انجام شده این استان در الحاق اراضی مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن جزو استان های پیشرو کشور بشمار می رود و تمامی پرونده های این بخش در مراجع قانونی به تصویب رسیده است .

    میری خاطرنشان کرد : همچنین با الحاقات انجام شده سهمیه استان در تامین مسکن در طرح نهضت ملی مسکن بصورت ضمنی پوشش داده می شود .

    گفتنی است سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور دارای دو اداره کل راه و شهرسازی در شمال و جنوب به ترتیب به مرکزیت زاهدان و ایرانشهر است .




    مطالب مرتبط

    حداکثر جمعیت پذیری این زمین با در نظر گرفتن نقشه‌های معماری و شهرسازی ۱۲۶ هزار نفر بوده و برای ۳۷ هزار واحد مسکن ملی برنامه ریزی شده است .

    |

    در حال حاضر اولویت شهرستان گتوند ، رسیدگی به مبادی ورودی به شهر و راه‌های اصلی منتهی به شهرهای دیگر این شهرستان است. با تلاش و پیگیری انجام شده، بلوار ورودی شهر به طول ۳ کیلومتر با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید . البته ارزش روز این محور ۱۰۰ میلیارد تومان است .

    |

    ساخت خانه‌های یک طبقه حیاط دار علاوه بر منطبق بودن با فرهنگ منطقه و افزایش سرعت ساخت ، هزینه ساخت هر واحد را در شرایط تورمی فعلی کاهش قابل توجهی می دهد .

    |

    امیدواریم با همکاری و هم‌افزایی با تولیدکنندگان موفق داخلی بتوانیم از ظرفیت این صنایع در پیشبرد پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن برخوردار شویم .

    |

    قرارداد با سازنده برای بیش از ۴۶ هزار واحد منعقد و از این تعداد برای افزون بر ۲۴ هزار و ۱۰۰ واحد آن قرارداد مشارکت مدنی با بانک‌های عامل تنظیم شده‌ است ، همچنین با پیگیری‌های انجام شده تاکنون پروانه ساختمانی بالغ بر ۳۱ هزار و ۹۰۰ واحد اخذ شده‌ است .

    |

    نظرات کاربران