در حال بارگذاری ...

ابلاغ ۴ ضابطه تدوین شده توسط مرکز تحقیقات در سامانه سازمان برنامه و بودجه کشور

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، آیین نامه جوشکاری ساختمانی ایران ، ضوابط فنی طراحی ، اجرا و بهره برداری مراکز داده ، دستورالعمل مکان‌یابی ، طراحی و اجرای سرویس‌های بهداشتی عمومی شهری و بین‌شهری ، پیش‌نویس فنی عمومی کارهای ساختمانی تدوین شده در مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در سامانه سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ و منتشر شد .

بر اساس موافقت‌نامه بین مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه کشور ضوابط تهیه شده از سوی مرکز به‌ عنوان ضوابط سازمان برنامه و بودجه کشور از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون ، ابلاغ و در سامانه سازمان برنامه و بودجه کشور قرار گرفته است . بر همین اساس نیز ۴ ضابطه مدون در مرکز تحقیقات در سامانه سازمان برنامه و بودجه کشور منتشر شد .

پیش‌نویس ضابطه شماره ۲۲۸ با عنوان «آئین‌نامه جوشکاری ساختمانی ایران» در تاریخ ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ، ضابطه شماره ۷۵۰ با عنوان «ضوابط فنی طراحی ، اجرا و بهره‌برداری مراکز داده (تجدیدنظر اول) » درتاریخ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ ، ضابطه شماره ۸۷۸ با عنوان «دستورالعمل مکانیابی ، طراحی و اجرای سرویس‌های بهداشتی عمومی شهری و بین شهری» در تاریخ ۱۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ و پیش‌نویس ضابطه شماره ۵۵ با عنوان «پیش‌نویس نهایی مشخصات فنی عمومی کارهای ساختمانی - تجدیدنظر سوم» در تاریخ اول اردیبهشت ۱۴۰۳ در سامانه سازمان برنامه و بودجه کشور منتشر شده است .




مطالب مرتبط

ضابطه ارزیابی و بهسازی ایمنی در برابر آتش برای ساختمان‌های موجود ، توسط مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی تدوین شده که با شماره ضابطه ۹۲۲ از سایت انتشارات این مرکز قابل تهیه است . ابلاغ این ضابطه نیز به عنوان مبحث جدید مقررات ملی ساختمان مراحل نهایی در وزارت راه و شهرسازی را ...

|

این مدل به‌صورت نمونه یکی از فناوری‌های ساختمانی سریع الاحداث و پیش‌ساخته دارای تایید فنی از مرکز و با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدکننده مصالح ساختمانی در تمامی مراحل ساخت ، ساخته خواهد شد .

|

مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه شانزدهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر ، آسفالت و ماشین‌آلات ۱۶ شهریورماه امسال است .

|

مدت این تفاهم‌نامه ۳ سال است و مقرر شده تا با امضای این تفاهم‌نامه ، یکی از رویکردهای مهم وزارت راه و شهرسازی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که ارتقا حضور شرکت‌های دانش بنیان در حوزه های فعالیت وزارت راه و شهرسازی و کلان پروژه ها و طرح های ملی از جمله طرح نهضت ملی مسکن ...

|

برخی از حفره‌ها و تونل‌های زیرسطحی در شهر تهران و سایر کلانشهرها قابل شناسایی است و برخی نیز قابل شناسایی نیستند . زیرا عامل به وجود آورنده برخی از آنها ناشی از گسیختگی لوله‌ها و فرسودگی تاسیسات شهری ، مسدود کردن مسیرهای جریان آب و عوامل متعدد است .

|

نظرات کاربران