در حال بارگذاری ...

تامین زمین برای ساخت بیش از ۱۳۳ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان

اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان زمینه ساز اشتغال ۵۵ هزار و ۶۶۲ هزار نفر شده و همچنین عملکرد مطلوب بانک‌ها با پرداخت بیش از ۶ هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان ؛ این استان را پیشتاز پرداخت تسهیلات بانکی به این طرح مهم ملی کرده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان گفت : زمین برای ساخت ۱۳۳هزار و ۹۶۲ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان تامین شد .

عطاء اله اکبری در بازدید نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان از پروژه‌های در دست ساخت طرح نهضت ملی مسکن زاهدان گفت : تاکنون ۲۷۶ هزار و ۲۱۳ نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان نام‌نویسی کردند که بعد از پالایش متقاضیان انجام شده بیش از ۵۰ هزار و ۱۷ نفر حائز شرایط شناخته شدند . همچنین تاکنون ۳۲ هزار و ۲۰۶ متقاضی در سراسر اقدام به واریز وجه در طرح نهضت ملی مسکن کردند و زمینه اتصال ۳۷ هزار و ۲۳۴ متقاضی به طرح‌ها فراهم شده است .

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان تصریح کرد : اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان زمینه ساز اشتغال ۵۵ هزار و ۶۶۲ هزار نفر شده و همچنین عملکرد مطلوب بانک‌ها با پرداخت بیش از ۶ هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان ؛ این استان را پیشتاز پرداخت تسهیلات بانکی به این طرح مهم ملی کرده است .

اکبری از واگذاری زمین برای ساخت ۲۰ هزار و ۴۷۰ واحد مسکونی ویلایی طرح نهضت ملی در مناطق شهری و روستایی سراسر این استان خبر داد و گفت : تاکنون زمین برای ساخت ۷۵ هزار و ۵۶۶ واحد ویلایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در سطح ۲۶ شهرستان استان تامین شده است .

وی بر واگذاری زمین به خود مردم برای ساخت واحدهای مسکونی تاکید کرد و افزود : اولویت اول واگذاری زمین به خود مردم است، مورد بعدی خود مالکانی است که زمین دارند و تسهیلات ساخت مسکن را از طریق طرح نهضت ملی مسکن در اختیارشان قرار داده می‌شود .

اکبری همچنین از نوسازی هشت هزار و ۶۵۳ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده سیستان و بلوچستان خبر داد و بیان کرد : در راستای نوسازی و ایمن سازی منازل مسکونی بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی و محلات حاشیه شهر، تسهیلات و بسته‌های تشویقی ویژه‌ای به متقاضیان تعلق می‌گیرد .

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت خدمات زیربنایی و روبنایی در طرح‌های نهضت ملی مسکن گفت : تاکنون ۱۲۹۴ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های روبنایی و زیربنایی و آماده سازی در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن استان تامین شده است . این استان جزو استان‌های پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور است و به تبع این برتر بودن باعث شده فرایند آماده‌سازی و سایر الزامات مورد پیگیری ویژه قرار گیرد تا متقاضیان استان هنگام تحویل کلید خانه مشکلی نداشته باشند .

اکبری از اجرای عملیات آماده سازی سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن شهری و روستایی این استان در سطح ۶ هزار و ۴۷۳ هکتار با اعتبار ۶۵ هزار میلیارد ریال خبر داد و تاکید کرد : بر اساس برنامه ریزی انجام شده علاوه بر ۵۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت ، بعد از اتمام مراحل آماده سازی ۱۱۲ هزار و ۴۸۸ واحد مسکونی جدید شهری و روستایی نیز در اراضی تامین شده استان ساخته خواهد شد .




مطالب مرتبط

اولویت اول واگذاری زمین به خود مردم است ، مورد بعدی خود مالکانی است که زمین دارند و تسهیلات ساخت مسکن را از طریق طرح نهضت ملی مسکن در اختیارشان قرار داده می‌شود .

|

متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در همه مناطق شهری و روستایی استان (به جز چابهار و زاهدان که توسط تعاونی‌ها واحدها ساخته می‌شود) می‌توانند بعد از اجرای طرح‌های آماده سازی پروانه ساختمانی اراضی واگذار شده را اخذ و ساخت واحد مسکونی خود را آغاز کنند .

|

به منظور رفاه حال شهروندان پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این استان به لحاظ متراژ ، محوطه و شهرسازی و نیز تأمین خدمات مورد نیاز از وضعیت و کیفیت مطلوبی برخوردار است .

|

این شهر فاقد اراضی دولتی مناسب در محدوده و حریم جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن است لذا پیگیری و اقدامات لازم در راستای تأمین زمین مورد نیاز به عمل آمده است .

|

در حال حاضر اولویت شهرستان گتوند ، رسیدگی به مبادی ورودی به شهر و راه‌های اصلی منتهی به شهرهای دیگر این شهرستان است. با تلاش و پیگیری انجام شده، بلوار ورودی شهر به طول ۳ کیلومتر با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید . البته ارزش روز این محور ۱۰۰ میلیارد تومان است .

|

نظرات کاربران