در حال بارگذاری ...

آغاز اجرای نخستین ساختمان الگویی دانش‌بنیان در مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی

این مدل به‌صورت نمونه یکی از فناوری‌های ساختمانی سریع الاحداث و پیش‌ساخته دارای تایید فنی از مرکز و با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدکننده مصالح ساختمانی در تمامی مراحل ساخت ، ساخته خواهد شد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در راستای ترویج و معرفی ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های ساخت صنعتی ساختمان ، اجرای نخستین ساختمان الگویی دانش‌بنیان در مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی آغاز گردید .

سازه این ساختمان الگویی دانش‌بنیان پیش‌ساخته بتنی در دوطبقه ، دارای تائید فنی مرکز می‌باشد و در نظر است برای تکمیل این سازه از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولات نانویی و همچنین محصولات شرکت‌های دارای تایید فنی یا گواهینامه فنی از مرکز استفاده گردد .

محمد‌مهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با اعلام این مطلب افزود : این ساختمان الگویی دانش‌بنیان در محل مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی بر اساس استانداردها و مقررات ملی ساختمان احداث و به سیستم‌های هوشمند بهینه‌سازی مصرف انرژی مجهز است .

وی با اشاره به اینکه مقرر است این ساختمان  به‌عنوان یک الگو به جامعه مهندسی ، سازندگان و مشاوران معرفی شود ، اظهار داشت : ساخت اولین ساختمان الگویی دانش‌بنیان در مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی ، با توجه به اهمیت و توسعه فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان و با رویکرد دولت درخصوص صنعتی‌سازی ساختمان و با هدف ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت ترویج و توسعه فناوری‌های نوین ساخت مسکن با رویکرد سریع‌سازی و ساخت با کیفیت ، در دستورکار قرار گرفته است .

محمدمهدی حیدری افزود : این مدل به‌صورت نمونه یکی از فناوری‌های ساختمانی سریع الاحداث و پیش‌ساخته دارای تایید فنی از مرکز و با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدکننده مصالح ساختمانی در تمامی مراحل ساخت ، ساخته خواهد شد .

گفتنی است فراخوان در خصوص تامین مواد و مصالح با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولات نانویی متعاقبا از سوی دبیرخانه صنعتی‌سازی و فناوری‌های نوین و ازطریق صفحه الکترونیکی مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی اطلاع‌رسانی خواهد شد .




مطالب مرتبط

مقرر است تا بر اساس توان و ظرفیت‌های این کنسرسیوم‌ها که در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان شکل گرفته است از تکنولوژی‌ها و محصولات دانش‌بینان در حوزه نهضت ملی مسکن به ویژه در پروژه‌های مشارکتی در استان‌ها استفاده شود .

|

مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه شانزدهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر ، آسفالت و ماشین‌آلات ۱۶ شهریورماه امسال است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، آیین نامه جوشکاری ساختمانی ایران ، ضوابط فنی طراحی ، اجرا و بهره برداری مراکز داده ، دستورالعمل مکان‌یابی ، طراحی و اجرای ...

|

سرعت ساخت در تولید نوظهور بسیار بالاست و باید تامین مالی هم سریع باشد و ساخت نمی‌تواند معطل تامین مالی باشد .

|

به دنبال این هستیم که با همکاری شرکت‌های چینی ، تکنولوژی‌های اجرایی جدید ساختمان‌سازی را وارد کشور کنیم و در این زمینه چند شرکت چینی از پروژه‌های ساختمان کشور از جمله پرند و پردیس بازدید کردند ؛ در مذاکره با چینی‌ها پتانسیل خوبی در این شرکت‌ها برای تکنولوژی‌های اجرایی در ...

|

نظرات کاربران