در حال بارگذاری ...
  • پرونده مسکن مهر خوزستان تا پایان سال بسته می‌شود

    با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از مسکن مهر در دو شهر جدید رامین و شیرین شهر ، فاقد متقاضی بودند با پیگیری‌های انجام شده ، تسهیلات دریافتی مسکن مهر را با بانک‌ها تسویه و این‌ مساکن را تبدیل به مساکن خودمالکی و ویلایی کردند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ضمن تشریح آخرین وضعیت مسکن مهر در خوزستان گفت : تلاش می‌شود تا پایان امسال پرونده مسکن مهر در خوزستان بسته شود .

    مسعود بیات‌منش در ارتباط با آخرین وضعیت طرح مسکن مهر در استان ، اظهار کرد : در زمان اجرای پروژه مسکن مهر در استان ، ۷۷ هزار واحد مسکن تعریف شده بود که از این تعداد ۲۰ هزار واحد، در شهرهای جدید و سایر شهرها باقیمانده است .

    وی با اشاره به وضعیت دو شهر جدید رامین و شیرین شهر اهواز افزود : با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از مسکن مهر در دو شهر جدید رامین و شیرین شهر ، فاقد متقاضی بودند با پیگیری‌های انجام شده ، تسهیلات دریافتی مسکن مهر را با بانک‌ها تسویه و این‌ مساکن را تبدیل به مساکن خودمالکی و ویلایی کردند . در شیرین‌شهر ، حدود ۹۰۰ واحد مسکن مهر تعاونی‌ساخت باقیمانده است که با تدابیر اندیشیده شده و همکاری اداره کل تعاون ، به زودی تعیین تکلیف خواهند شد .

    بیات‌منش با اشاره به وضعیت مسکن مهر در سایر شهرها عنوان کرد : در سایر شهرهای استان ، ۱۳ تا ۱۴ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده داریم که حدود ۸ هزار و ۵۰۰ واحد مربوط به واحدهای مسکن مهر تعاونی‌ها است و با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، تعیین تکلیف خواهد شد .

    وی ادامه داد: عمده این مسکن‌ها قابلیت جذب متقاضی را دارند اما حدود ۵ هزار واحد فاقد متقاضی هستند . به این منظور ، به دنبال این هستیم با تسویه تسهیلات ، این مساکن به متقاضیان نهضت ملی مسکن با تسهیلات مربوطه تخصیص داده شوند . تلاش می‌شود تا پایان امسال پرونده مسکن مهر در خوزستان بسته شود ؛ عمده مشکلات در سایت‌های مسکن مهر ، عدم تکمیل و آماده‌سازی است .

    بیات‌منش با اشاره به زمین‌های تخصیص داده شده در قالب قانون جوانی جمعیت عنوان کرد : یکی از ابزارهای تشویقی قانون جوانی جمعیت ، اعطای زمین بود . میزان ثبت نامی‌ها در استان به نسبت کشور عدد بالایی است و استان خوزستان ، ۱۲ درصد کل ثبت‌نام دریافت زمین را در سطح کشور به خود اختصاص داده است . این درحالی است که تنها ۵ درصد جمعیت کل کشور در خوزستان ساکن است . با توجه به اینکه میزان تقاضای دریافت زمین در استان ، ۲ و نیم برابر میانگین کشور است ، این مساله باعث شد تا در تامین زمین با مشکل روبرو شویم .

    مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به تامین زمین مشمولان طرح جوانی جمعیت ، عنوان کرد : ۱۲ هزار واحد زمین تامین شده است اما با توجه به فرآیند احراز محل سکونت افراد ، کار تایید به کندی پیش می‌رود و در شهرهایی که زمین شناسایی شده ، تخصیص خواهد شد . البته در برخی شهرها مانند باغملک ، رامهرمز و ایذه که زمین دولتی و ملی نداریم مصوب شده است که شهرک‌هایی در سه نقطه استان طراحی و به متقاضیان تخصیص داده شود . این زمین‌ها در ماهشهر ، دزفول ، اندیمشک و بهبهان هستند .

    بر اساس قانون طرح جوانی جمعیت ، دو طیف از خانواده‌ها تحت پوشش طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند . بخش اول خانواده دارای سه فرزند که تولد فرزند سوم از مهر ۱۴۰۰ به بعد است و بخش دیگر خانواده‌های دارای ۴ فرزند است که چهار فرزند زیر ۲۰ سال دارند و فرزند چهارم از تاریخ یک فروردین ۱۳۸۳ به بعد متولد شده باشد .




    مطالب مرتبط

    در حال حاضر اولویت شهرستان گتوند ، رسیدگی به مبادی ورودی به شهر و راه‌های اصلی منتهی به شهرهای دیگر این شهرستان است. با تلاش و پیگیری انجام شده، بلوار ورودی شهر به طول ۳ کیلومتر با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید . البته ارزش روز این محور ۱۰۰ میلیارد تومان است .

    |

    احداث این ساختمان اداری در مساحتی به وسعت ۵۰۰ متر مربع زیربنا در حال ساخت است .

    |

    بسیاری از اراضی حاشیه شهرها مشکلاتی از لحاظ طرح‌گذاری شهری ، فیزیکی و توپوگرافی دارند یا کاربری کشاورزی دارند که باعث محدودیت‌هایی در اجرا و پیشبرد طرح شده است . در شهرهای ماهشهر ، دزفول ، آبادان و خرمشهر زمین‌ها احصا شده و عملیات آماده‌سازی زمین‌ها هم پیشرفت خوبی داشته ...

    |

    ساختمان فرمانداری آغاجاری در ۲ طبقه و با در نظر گرفتن کلیه موارد مورد نیاز ساختمان‌های اداری احداث می‌شود .

    |

    کمیسیون ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به عنوان یکی از مهم‌ترین کمیسیون‌های حوزه عمرانی است که برای بررسی طرح‌های تفصیلی شهرها و تغییرات بعدی آن‌ها تشکیل می‌شود .

    |

    نظرات کاربران