در حال بارگذاری ...

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۸ پروژه بازآفرینی شهری در استان گلستان

بر اساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران ، استان گلستان طی سه سال تعهد صدور هشت هزار و ۷۰۵ پروانه نوسازی را در محلات هدف بازآفرینی دارد . در حال حاضر شش هزار و ۳۳۲ پروانه برای واحدهای مسکونی در این محلات صادر شده و سه هزار و ۷۹ واحد نوسازی شده مردمی آماده بهره برداری است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۸ پروژه بازآفرینی شهری در استان همزمان با هفته دولت خبر داد .

سید محمد حسینی گفت : همزمان با هفته دولت سال جاری هشت پروژه عمرانی بازآفرینی شهری با اعتبار بیش از ۵۳۰ میلیارد تومان توسط راه و شهرسازی گلستان افتتاح و عملیات اجرایی آن ها آغاز می‌شود . نوسازی مردمی یکی از ظرفیت های تولید مسکن است که به دلیل وجود زیرساخت‌های لازم کمترین هزینه را به دنبال دارد .

وی افزود : بر اساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران ، استان گلستان طی سه سال تعهد صدور هشت هزار و ۷۰۵ پروانه نوسازی را در محلات هدف بازآفرینی دارد . در حال حاضر شش هزار و ۳۳۲ پروانه برای واحدهای مسکونی در این محلات صادر شده و سه هزار و ۷۹ واحد نوسازی شده مردمی آماده بهره برداری است .

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد : در هفته دولت سال جاری ۷۰۹ واحد مسکونی در محلات هدف بازآفرینی شهری افتتاح می شود و به بهره برداری می رسد .

وی با بیان اینکه در این ایام هشت پروژه عمرانی بازآفرینی شهری با اعتبار بیش از ۵۳۰ میلیارد تومان توسط راه و شهرسازی گلستان افتتاح و عملیات اجرایی آن ها آغاز می شود ، گفت : بهسازی و مرمت سقف مدرسه تاریخی صالحیه محله سرچشمه و مرمت و نوسازی پیرتکیه نعلبندان از جمله پروژه های قابل افتتاح حوزه بازآفرینی شهری در هفته دولت است .

حسینی در ادامه گفت : همچنین در این ایام هزار و ۵۵ تن قیر رایگان برای بهسازی معابر خاکی به شهرداری های گنبد کاووس ، فاضل آباد ، سیمین شهر ، بندرگز و سرخنکلاته واگذار می شود . تکمیل جمع آوری آب های سطحی یکی از معابر بافت فرسوده شهر بندر ترکمن و تکمیل پیاده راه و روشنایی پیاده راه شهر خان ببین از دیگر پروژه های این حوزه در هفته دولت است .

وی در انتها یادآور شد : برنامه‌های استان گلستان در حوزه بازآفرینی شهری در چهار محور شامل نوسازی مسکن ، تکمیل خدمات روبنایی و زیربنایی در محلات هدف بازآفرینی شهری ، بهسازی معابر خاکی در محلات هدف بازآفرینی شهری و توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی ساکنان پیگیری خواهد شد .




مطالب مرتبط

اعتبار تخصیص یافته برای این دوره‌های مهارتی از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران در سال ۱۴۰۲ می‌باشد . تاکنون ۷۸ نفر با عملکرد شش هزار و ۹۶۰ نفرساعت مهارت‌های آموزشی لازم را کسب کرده اند .

|

در استان گلستان ۲۴ شهر دارای بافت فرسوده مصوب وجود دارد که در تمامی آن ها این بسته های تشویقی در حال اجرا بوده و ۱۰۰ درصد بسته های ۱۹گانه تشویقی مصوب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در این شهرها اجرایی شده است .

|

جنوب کرمان آمادگی جهت جذب سهمیه سایر استان‌هایی که در جذب قیر موفق نبودند به وزارت راه و شهرسازی اعلام می کند .

|

این میزان قیر رایگان برای بازآفرینی محلات هدف شهرهای خان ببین ، گمیشان ، سیمین شهر ، فاضل آباد ، گنبد ، رامیان و آق قلا تصویب و تخصیص گردید .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

|

نظرات کاربران