در حال بارگذاری ...

پیگیری جدی طرح نهضت ملی مسکن در چارچوب برنامه هفتم توسعه

در مجموع یک‌هزار و ۶۳۲ پروژه آماده سازی به مساحت بیش از ۵۱ هزار هکتار در کشور آغاز شده که ظرفیت واحدپذیری این پروژه‌ها بیش از یک میلیون و ۵۶۵ هزار واحد مسکونی است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه اجرای برنامه هفتم توسعه یک ضرورت و تکلیف است ؛ دستور تهیه آئین‌نامه‌های این برنامه در رابطه با بخش زمین و مسکن را صادر کرد .

ارسلان مالکی در نشست پیگیری آخرین وضعیت پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در کشور با اشاره به اینکه اجرای برنامه هفتم توسعه یک ضرورت و تکلیف است ؛ دستور تهیه آئین‌نامه‌های این برنامه در رابطه با بخش زمین و مسکن را صادر کرد و تهیه این آئین‌نامه‌ها را یکی از اولویت‌های سازمان متبوعش خواند .

وی در این خصوص افزود : احکام مرتبط با ماموریت‌های سازمان ملی زمین و مسکن در برنامه توسعه هفتم قبلا احصا شده و تهیه آئین‌نامه‌های مربوط به آن باید هرچه سریع‌تر صورت پذیرد .

تامین زمین برای شهرهایی که نیاز به زمین در آنها وجود دارد ، پیگیری الحاق اراضی مسکونی در دستور کار ، تصویب مکانیابی شهرک‌ها و توافق با نهادها و بخش خصوصی از تاکیدات این جلسه بود .

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های آماده‌سازی اراضی شهری و شهرک‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تصریح کرد : در مجموع یک‌هزار و ۶۳۲ پروژه آماده سازی به مساحت بیش از ۵۱ هزار هکتار در کشور آغاز شده که ظرفیت واحدپذیری این پروژه‌ها بیش از یک میلیون و ۵۶۵ هزار واحد مسکونی است .

گفتنی است نشست پیگیری آخرین وضعیت پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در کشور برای رفع مشکلات موجود و تسریع اجرای این پروژه‌ها به صورت هفتگی در سازمان ملی زمین و مسکن برگزار می‌شود .




مطالب مرتبط

امیدواریم با همکاری و هم‌افزایی با تولیدکنندگان موفق داخلی بتوانیم از ظرفیت این صنایع در پیشبرد پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن برخوردار شویم .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از توافق این سازمان با بنیاد مستضعفان جمهوری اسلامی برای اختصاص ۷۹ هکتار زمین برای ...

|

شهر عسگران فاقد اراضی دولتی مناسب در محدوده و حریم جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن است لذا با تعاملات صورت گرفته با شهرداری قطعه زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع در قالب تهاتر با سایت ۱۸.۷ هکتاری کارگاهی از شهرداری خریداری و جهت اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن در این شهر پیش بینی شد .

|

تفاهم‌نامه تامین ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای دانشگاهیان میان وزارت‌خانه‌های راه و شهرسازی و علوم ، تحقیقات و فناوری سال گذشته و در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن منعقد شد .

|

حدود ۴۸ هزار هکتار زمین توسط سازمان ملی زمین و مسکن برای طرح نهضت ملی مسکن در محدوده شهرها تامین شده و مابقی ۴ میلیون واحد از سوی شرکت عمران شهرهای جدید ، شرکت بازآفرینی شهری ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بخش خصوصی به صورت خودمالک احداث خواهد شد .

|

نظرات کاربران