در حال بارگذاری ...

تخصیص ۱۰ قطعه زمین آموزشی در سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان قم

در سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان ۳۰ قطعه زمین با کاربری آموزشی برای ساخت مدرسه جانمایی و لکه گذاری شده است . مطابق با فراز اول ماده ۱۰۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ، زمین ها باید به قیمت تمام شده و منطقه ای در اختیار آموزش و پرورش و نوسازی مدارس قرار گیرد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت : مطابق با مصوبه شورای مسکن استان قم ۱۰ قطعه زمین با کاربری آموزشی برای ساخت مدرسه در سایت ۵۶۰ هکتاری به اداره کل آموزش و پرورش تخصیص داده شد .

سید حسن اسحاق اظهار کرد : سایت ۵۶۰ هکتاری یکی از بزرگترین سایت های نهضت ملی مسکن در سراسر کشور محسوب می شود که جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر در آن ساکن خواهند شد .

وی افزود : تامین کاربری ها عمومی مطابق با سرانه های مصوب از جمله آموزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و همزمان با ساخت واحدهای مسکونی باید ساخت مدارس در دستور کار قرار بگیرد تا ساکنین با بحران ، مسائل و مشکلاتی از این دست مواجه نشوند .

اسحاق گفت : در سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان ۳۰ قطعه زمین با کاربری آموزشی برای ساخت مدرسه جانمایی و لکه گذاری شده است . مطابق با فراز اول ماده ۱۰۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ، زمین ها باید به قیمت تمام شده و منطقه ای در اختیار آموزش و پرورش و نوسازی مدارس قرار گیرد .

اسحاق با اشاره به برآورد و قیمت گذاری ۱۸۰ میلیارد تومانی برای واگذاری این اراضی به دستگاه های ذیربط توضیح داد : هر دو دستگاه آموزش و پرورش و نوسازی مدارس برای تامین این مبلغ و هزینه ، محدودیت منابع مالی دارند و این مسئله در جلسه شورای تامین مسکن استان مطرح شد.

به گفته معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم ، مطابق مصوبه شورای تامین مسکن استان ، ۱۰ قطعه زمین با کاربری آموزشی برای ساخت مدرسه بدون اخذ وجه زمین در حال حاضر و در این مقطع زمانی در اختیار این دو دستگاه قرار گرفت تا ساخت مدرسه برای ساکنین ، درگیر امور و فرآیند مالی و اداری نشود .

اسحاق در پایان خاطرنشان کرد : در تمامی سایت های نهضت ملی مسکن ، کاربری های عمومی و سرانه ها جانمایی شده و دستگاه های خدمات رسان مانند نوسازی مدارس ، دانشگاه علوم پزشکی ، ورزش و جوانان ، امور مساجد و ... می توانند نسبت به دریافت زمین از اداره کل راه و شهرسازی اقدام کنند تا همزمان با بهره برداری از واحد های مسکونی ، ساخت و ساز کاربری های عمومی نیز تکمیل شود و مورد بهره برداری قرار گیرد .




مطالب مرتبط

صیانت از اراضی ملی و دولتی و پیشگیری از تصرف آنها خارج از ساعات اداری و در ایام تعطیل به صورت مستمر انجام می شود .

|

متقاضی بعد از دریافت پیامک ، مطابق محتوای پیامک که تاریخ و جزئیات اطلاع رسانی شده است ، ابتدا به دفاتر پیشخوان و سپس به دفاتر اسناد رسمی مراجعه می‌کند و در مرحله آخر، قرارداد واگذاری زمین را دریافت می‌کند .

|

اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بر اساس ماهیت کاری از جمله دستگاه‌هایی است که اراضی زیادی در اختیار دارد و بر همین اساس تثبیت مالکیت برای این دستگاه بسیار اهمیت دارد ، به همین دلیل اداره کل ثبت اسناد خوزستان برای تثبیت و سنددار کردن زمین‌های این ارگان به طور جدی ورود کرده است .

|

متقاضیان سایت ۲۷ هکتاری روبروی دانشگاه آزاد که شامل فاز ۱ و ۲ می‌شوند آورده مرحله نهم را واریز خواهند کرد و واریزی آن‌ها ۳۶۰ میلیون تومان خواهد شد . 

|

طرح ساماندهی و احیای باغ مزار قبرستان نو واقع در بلوار امیرکبیر (جاده اراک) از سال گذشته در دستور کار شهرداری و سازمان بهسازی شهری قم قرار گرفت که برای تملک مغازه‌ها و واحدهای تجاری محدوده این قبرستان ، از ظرفیت اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان بهره گیری شد .

|

نظرات کاربران