در حال بارگذاری ...

ثبت نام بیش از ۲۶ هزار خانوار اصفهانی در طرح جوانی جمعیت و ۴ فرزند زیر ۲۰ سال

با توجه به کمبود زمین در شهرهای استان اصفهان ، برای تأمین اراضی مورد نیاز از طریق توافق با مالکین خصوصی و همچنین الحاق اراضی دولتی به محدوده شهرها اقداماتی در دست انجام است تا به لطف خدا بتوانیم به‌تمامی افراد مشمول جوانی جمعیت و خانوارهای دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال زمین رایگان اعطا کنیم .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : تا کنون در استان اصفهان بیش از ۲۶ هزار و ۶۰۰ خانوار برای طرح جوانی جمعیت و ۴ فرزند زیر ۲۰ سال ثبت نام کرده‌اند .

علیرضا قاری قرآن در خصوص اقدامات به عمل آمده در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار کرد : در استان اصفهان تاکنون بیش از ۲۶ هزار و ۶۰۰ متقاضی برای بهره‌مندی از مزایای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و خانوارهای دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال اقدام به ثبت نام کرده‌اند .  

وی افزود : از این میزان متقاضیان که در سامانه طرح های حمایتی مسکن ثبت نام کردند ، افزون بر ۲۰ هزار خانوار برای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (خانوارهایی که فرزند سوم به بعدشان پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ متولد شده‌ است) و بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ نفر نیز خانوارهای دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال بوده‌اند . پس از بررسی های به عمل آمده در حال حاضر و تا کنون درخواست بیش از پنج هزار و ۲۰۰ متقاضی تایید نهایی شده است .  

وی با بیان اینکه برای بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ متقاضی قرعه کشی جهت تخصیص زمین انجام شده است ، گفت : از این میزان بیش از یک هزار نفر مربوط به خانوارهای دارای ۴ فرزند و مابقی خانوارهایی که فرزند سوم به بعدشان پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ متولد شده ، بودند .  

قاری‌قرآن بیان کرد : با توجه به کمبود زمین در شهرهای استان اصفهان ، برای تأمین اراضی مورد نیاز از طریق توافق با مالکین خصوصی و همچنین الحاق اراضی دولتی به محدوده شهرها اقداماتی در دست انجام است تا به لطف خدا بتوانیم به‌ تمامی افراد مشمول جوانی جمعیت و خانوارهای دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال زمین رایگان اعطا کنیم .

وی خاطرنشان کرد : مطابق با دستورالعمل‌های ابلاغی ، در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت امکان واگذاری زمین نیست و برای متقاضیان در این شهرها می‌بایست در شهرهای مجاور و یا شهرهای جدید زمین واگذار شود و یا در صورت موافقت والدین در محل تولد پدر یا مادر زمین دریافت کنند مشروط بر اینکه شهری که انتخاب می‌کنند زیر ۵۰۰ هزار نفر جمعیت داشته‌باشد .  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : ارزش اراضی در نظر گرفته شده برای خانواده های مشمول یک میلیارد و ۱۷۲ میلیون تومان است که در صورت بالا بودن ارزش زمین از قیمت تعیین شده به صورت مشاعی این اراضی به دو یا سه خانواده واگذار می شود . خانوارهایی که مشمول این قانون هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در قسمت جوانی جمعیت نسبت به ثبت نام اقدام کنند . 

 




مطالب مرتبط

از ۲۴۳ هزار واحد مسکن سهمیه استان اصفهان در طرح نهضت ملی مسکن برای ساخت ۱۰۳ هزار واحد تاکنون زمین تأمین شده ، مابقی ۴۵ هزار واحد در قالب خود مالکی و ۳۵ هزار واحد در قالب احیای بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری اجرا می‌شود .

|

بسیاری از اراضی حاشیه شهرها مشکلاتی از لحاظ طرح‌گذاری شهری ، فیزیکی و توپوگرافی دارند یا کاربری کشاورزی دارند که باعث محدودیت‌هایی در اجرا و پیشبرد طرح شده است . در شهرهای ماهشهر ، دزفول ، آبادان و خرمشهر زمین‌ها احصا شده و عملیات آماده‌سازی زمین‌ها هم پیشرفت خوبی داشته ...

|

مردم عزیز استان اصفهان در صورت مشاهده موارد مشکوک تعرض و یا تصرف به اراضی ملی و دولتی می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز (۲۴ ساعته) با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ موضوع را گزارش کنند تا عوامل یگان حفاظت اراضی استان در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام دهند .

|

از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۹۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .

|

امسال ، واگذاری و اجاره هفت قطعه اراضی دولتی در سطح استان اصفهان به ارزش ۹۷ میلیارد ریال از طریق مزایده به نتیجه رسید .

|

نظرات کاربران