در حال بارگذاری ...

بازنگری بافت فرسوده شهر گلپایگان در دست اقدام است

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گلپایگان گفت : بازنگری بافت فرسوده شهر گلپایگان در حال بررسی و اقدام است .

غلامرضا امینی اظهار کرد : مساحت بافت فرسوده شهر گلپایگان حدود ۲۹۵ هکتار است که بازنگری آن توسط مشاور در دست بررسی و اقدام است .  

وی با بیان اینکه مساحتی در حدود ۳۰۰ هکتار دیگر به عنوان بافت فرسوده و ناکارآمد شهری شناسایی شده است ، افزود : پیشنهاد الحاق آن به عنوان بافت فرسوده شهر گلپایگان داده شده که در دست بررسی قرار دارد .  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گلپایگان بیان کرد : علاوه بر این طرح تفصیلی شهر گلپایگان در مرحله برگزاری جلسات کمیته کارشناسی بوده و تهیه نقشه الحاق اراضی جدید به بافت فرسوده در حال تهیه است .  

وی در ادامه با اشاره به امضای تفاهم نامه تحویل قیر رایگان بازآفرینی شهری در محلات هدف شهرستان گلپایگان با شهرداری ها ، گفت : در این راستا ، ۲۰۰ تن قیر رایگان مختص شهر گلپایگان است و ۹۰ تن به شهر گوگد و ۸۰ تن به شهر گلشهر اختصاص دارد .  

گفتنی است ؛ شهرستان گلپایگان به وسعت حدود ۲ هزار و ۴۲۱ کیلومتر مربع در شمال غربی استان اصفهان‌ واقع شده است .




مطالب مرتبط

به لطف خدا پرداخت تخفیفات صدور پروانه در بافت های فرسوده شهری بالغ بر ۳۹۷ میلیارد ریال در ۳۹ شهر استان انجام شده است . تعریف پروژهای عمرانی نوسازی و ساماندهی بافت، از محل پرداخت تخفیف عوارض بافت فرسوده با مشارکت شهرداری ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال از دیگر ...

|

بر اساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران ، استان گلستان طی سه سال تعهد صدور هشت هزار و ۷۰۵ پروانه نوسازی را در محلات هدف بازآفرینی دارد . در حال حاضر شش هزار و ۳۳۲ پروانه برای واحدهای مسکونی در این محلات صادر شده و سه هزار و ۷۹ واحد نوسازی شده مردمی ...

|

در هفته دولت سال جاری ۳۵ واحد نهضت ملی مسکن در علی آباد کتول که در قالب خودمالک ساخته شده بهره برداری می شود . همچنین در این ایام مساجد سایت های مسکن مهر سایت الازمن و نوده کتول نیز افتتاح می شود .

|

اجرای این طرح در شهرستان گلپایگان به صورت گروه ساخت و هر پلاک زمین به ۳ متقاضی ، اختصاص می یابد و تاکنون برای ۱۸۰ واحد مسکونی ، پروانه ساخت صادر شده است .

|

در راستای اجرای این طرح حمایتی مسکن ، تاکنون بالغ بر ۲ هزار نفر تأیید نهایی شده‌اند . اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان به صورت گروه ساخت و هر پلاک زمین به سه نفر تخصیص داده می شود .

|

نظرات کاربران