در حال بارگذاری ...

۷۵ هزار واحد مسکونی در استان قم در حال ساخت است

سایت ۱۷ هکتاری ۹۰ درصد ، سایت ۲۲ و ۲۷ هکتاری ۷۰ درصد ، سایت ۵۶۰ هکتاری ۳۵ درصد و سایت‌های یک طبقه حیاط دار پرنیان و قنوات حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت : با در حال ساخت بودن بیش از ۷۵ هزار واحد مسکونی ، سیمای استان قم به کارگاه مسکن سازی تبدیل شده است .

حسین زنجیرانی فراهانی با بیان اینکه  ۷۵ هزار واحد مسکونی در استان قم در حال ساخت است ، گفت : در استان قم ۴۵ هزار واحد به صورت انبوه سازی و ساخت توسط شرکت‌ها و پیمانکاران، ۲۰ هزار واحد به صورت واگذاری زمین به مردم و ۱۰ هزار واحد در بافت فرسوده شهر و در قالب ارائه تسهیلات بانکی در حال ساخت است .

وی در خصوص آخرین وضعیت سایت های نهضت ملی مسکن استان گفت : سایت ۱۷ هکتاری ۹۰ درصد ، سایت ۲۲ و ۲۷ هکتاری ۷۰ درصد ، سایت ۵۶۰ هکتاری ۳۵ درصد و سایت‌های یک طبقه حیاط دار پرنیان و قنوات حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند .

زنجیرانی به تسهیلات دولت در طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت : در طراحی نقشه ها و نظارت ۵۰ درصد و در صدور پروانه ساختمان ۴۰ درصد تخفیف شامل حال متقاضیان مسکن شده است . تسهیلات بانکی از همان ابتدای شروع طرح از ۴۰۰ میلیون تومان به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافت و به تازگی در شورای عالی مسکن افزایش وام تا ۸۰۰ میلیون تومان تصویب شده است که منتظر ابلاغ بانک مرکزی به شبکه بانک‌ها هستیم .

به گفته مدیر کل راه و شهرسازی استان قم ، متقاضیان مسکن ، در بسیاری از سایت ها از جمله ۵۶۰ هکتاری هزینه زمین را پرداخت نمی‌کنند و شامل قانون  ۹۹ ساله خواهند بود و در سایت های داخل شهرک پردیسان از جمله ۱۷ ، ۲۲ و ۲۷ هکتاری به صورت فروش اقساطی است .

زنجیرانی اعلام کرد : تاکنون هزینه های آماده سازی در پروژه‌های انبوه سازی مانند سایت ۵۶۰ هکتاری و سایت های داخل پردیسان از محل منابع سازمان ملی زمین و مسکن تزریق شده و آورده مردم صرفاً برای ساخت پروژه‌ها اختصاص یافته است و متقاضیان‌ در انتهای کار هزینه آماده سازی را پرداخت می کنند .

وی به تامین زیرساخت‌ها و سرانه‌های شهری و روبنایی در سایت‌های نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت : طرح نهضت ملی مسکن مختص به یک وزارتخانه یا اداره کل استانی نیست و همه دستگاه‌هایی که قانون برایشان تکلیف مشخص کرده باید پای کار باشند . در بسیاری از سایت‌ها تامین امکانات زیرساختی از جمله آب و برق کارگاهی و اتصال به منابع بانکی انجام شده است .

زنجیرانی تصریح کرد: در طراحی سایت‌ها تمامی کاربری‌ها و سرانه‌های شهری از جمله آموزشی ، فضای سبز ، بهداشتی درمانی ، ورزشی ، مذهبی و ... دیده شده است و دستگاه‌های بهره‌بردار و مرتبط باید با دریافت زمین نسبت به ساخت و ساز و احیای آن اقدام کنند .

زنجیرانی در خصوص میزان و سهم آورده متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن استان گفت : هرگونه اعلام مبلغ و میزان سهم آورده به صورت علی الحساب و برآورد است . این مبلغ متاثر از بسیاری از متغیرها است که مبلغ نهایی آن ، پایان ساخت واحدها ، نهایی و مشخص می‌شود .

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم در پایان گفت : مبلغ آورده متقاضیان در سایت ۵۶۰ هکتاری بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان علی الحساب برآورد و تخمین زده می‌شود .




مطالب مرتبط

در راستای اجرا و تحقق شعار سال ۱۴۰۳ و عمل به منویات رهبر انقلاب ، مردمی سازی مسکن و تولید توسط مردم در دستور کار این اداره کل خواهد بود .

|

متقاضیان سایت ۲۷ هکتاری روبروی دانشگاه آزاد که شامل فاز ۱ و ۲ می‌شوند آورده مرحله نهم را واریز خواهند کرد و واریزی آن‌ها ۳۶۰ میلیون تومان خواهد شد . 

|

جذب به‌ موقع تسهیلات بانکی در کنار واریز به‌ موقع آورده متقاضیان از مهم‌ترین عوامل در تسریع احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در قم است .

|

از ۴۴ هزار واحدی که توسط بانک مسکن در بافت‌های فرسوده تسهیلات دریافت کردند ۲۰ هزار واحد متعلق به دولت سیزدهم بوده است و مابقی نیز از سال ۱۳۹۸ تا ابتدای دولت سیزدهم پرداخت شد .

|

مصوبات کمیته فنی به کمیسیون ماده پنج و سپس به دفتر نظارت بر طرح‌های وزارت راه و شهرسازی ارسال و نهایت پس از تایید معاونت عمرانی استانداری به مراجع ذی‌ربط ابلاغ می‌شود . در این طرح حدود ۶۰۰ قطعه زمین برای متقاضیان نهضت ملی مسکن زمین تامین می‌شود .

|

نظرات کاربران