در حال بارگذاری ...
  • توانمندسازی ساکنین محلات هدف بازآفرینی شهری گرگان با تاکید بر سرمایه های اجتماعی

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی گلستان از برگزاری دوره های آموزش مهارتی در ۶ محله انجیراب - افسران - اوزینه - چناران - کوی عرفان و قلعه حسن گرگان به منظور توانمندسازی ساکنین محلات هدف طرح بازآفرینی شهری خبر داد .

    سید محمد حسینی اظهار کرد : با هدف ارتقا توانمندسازی ساکنین در محلات هدف تفاهم نامه ای بین اداره کل راه و شهرسازی به نمایندگی از شرکت بازآفرینی شهری ایران با اداره کل فنی و حرفه ای استان منعقد شد .

    وی افزود : بر اساس این تفاهم نامه ، در ۶ محله انجیراب - افسران - اوزینه - چناران - کوی عرفان و قلعه حسن گرگان دوره های آموزش مهارتی برگزار شد . این دوره های آموزشی با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون ریال برای آموزش مهارتی ساکنین برنامه ریزی شده است .

    رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد : اعتبار تخصیص یافته برای این دوره های مهارتی از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران است .

    وی افزود : تاکنون ۵۵ نفر با عملکرد ۷ هزار و ۹۸۰ نفر ساعت آموزشی مهارت های آموزشی لازم را کسب کرده اند .

     حسینی در انتها اظهار کرد : گفتنی است که این دوره ها بر اساس نیازسنجی آموزشی و سطح سواد منطقه ای جامعه هدف و با رویکرد توانمندسازی نیروی انسانی ساکنان محدوده ها و محله های هدف برنامه های احیا ، بهسازی و نوسازی شهری از طریق آموزش های مهارتی و شغلی در حرفه های کاربردی و پرمخاطب مورد نیاز ساکنین در جهت ایجاد شغل پایدار و زندگی سالم برگزار شده است .




    مطالب مرتبط

    بر اساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران ، استان گلستان طی سه سال تعهد صدور هشت هزار و ۷۰۵ پروانه نوسازی را در محلات هدف بازآفرینی دارد . در حال حاضر شش هزار و ۳۳۲ پروانه برای واحدهای مسکونی در این محلات صادر شده و سه هزار و ۷۹ واحد نوسازی شده مردمی ...

    |

    اعتبار تخصیص یافته برای این دوره‌های مهارتی از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران در سال ۱۴۰۲ می‌باشد . تاکنون ۷۸ نفر با عملکرد شش هزار و ۹۶۰ نفرساعت مهارت‌های آموزشی لازم را کسب کرده اند .

    |

    از ابتدای سال جاری ، ساخت ۵۳ هزار و ۹۷۳ واحد در محلات هدف بازآفرینی شهری در سامانه ثبت شده است و استان‌های تهران ، اصفهان ، خراسان رضوی ، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به ترتیب پنج استان برتر در این زمینه هستند .

    |

    از سال ۱۴۰۰ تا کنون ، ۶ هزار و ۵۲۹ پروانه نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری گلستان صادر و سه هزار و ۷۹ واحد نوسازی شده است .

    |

    تاکنون سه هزار و ۶۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری با جمعیتی بالغ بر ۳۷۰ هزار نفر در استان شناسایی شده است .

    |

    نظرات کاربران